Cât de rău îți afectează sănătatea o oră de somn în minus

insomnie.jpg

ziua somnului, efectele lipsei somnului, importanta somnului, somnul inseamna sanatate, insomnie, imunitate scazuta, obezitate
Insomniile repetate te pot face vulnerabil în faţa infecţiilor, deoarece scad imunitatea.
www.clicksanatate.ro

Somnul nu este doar repausul firesc de după o zi de muncă, ci poate cea mai eficientă măsură de a preveni îmbolnăvirea și slăbirea organismului. Oamenii de știință spun că o oră de somn în minus poate avea efecte considerabile asupra sănătății noastre. Pe 17 martie oamenii din întreaga lume sărbătoresc Ziua somnului, prilej pentru care merită să reții câteva reguli de aur pentru a-ți îmbunătăți sau schimba regimul de viață.

Popoarele din estul Europei, printre care și românii, au un obicei extrem de sănătos: somnul de amiază. Transmis din generație în generație, repausul de după-amiază a devenit un tabiet, un obicei păstrat cu sfințenie precum ceaiul de la ora 5 britanic. Oamenii de știință susțin că somnul este una dintre cele mai eficiente măsuri de medicină preventivă, iar lipsa lui afectează grav sistemul imunitar. În fapt, o oră de somn în minus slăbește organismul și îl face incapabil să lupte cu bolile. Oamenii care dorm mai puțin au organisme care produc mai puține proteine, pe baza cărora funcționează corpul uman.

Cei care dorm mai puțin de șase ore pe noapte au șanse mai mari să contracteze infecții și să dezvolte boli de inimă sau să cadă victime unui atac cerebral. O cercetare a Universității din Wisconsin, SUA, a scos la iveală că cei care nu se odihnesc suficient în timpul nopții pierd un număr considerabil de celule de mielină, care ajută la protejarea circuitelor creierului. Privarea de somn succesivă poate duce la diabet, însă, ea poate fi și cauza creșterii în greutate. Cei care dorm doar cinci ore pe noapte pot pune pe ei până la 14 kilograme, arată un alt studiu realizat în SUA de Universitatea Case Western Reserve din Cleveland.

Reguli de aur pentru un somn sănătos

Înainte de a te culca fixează întotdeauna ora la care mergi la somn! Încearcă să-ți propui încă dinainte ora la care să te trezești!

Evită consumul de cafea după ora 15.00 și uită de alcool seara! Chiar și fumatul poate cauza insomnie, așa că nu fuma cu două ore înainte de somn!

Fă mișcare pe parcursul zilei, chiar și efort fizic susținut! Vei dormi mai repede și mai bine.

Evită mesele încărcate la cină, iar după ce ai mâncat fă o plimbare! Ajută la somn, dar și la digestie.

Dacă nu poți adormi când ți-ai propus citește o carte! Nu vei reuși să parcurgi mai mult de zece pagini. Sau ai putea să pui muzică ambientală în dormitor, la un volum scăzut. Vei adormi cu siguranță.

Somnul vine mai repede într-o cameră răcoroasă ori aerisită. Tempertaura corpului scade și ea, ceea ce favorizează producerea melatoninei, un hormon care induce stare de somn.

Așternuturile, pernele și saltelele din patul tău sunt foarte importante pentru un somn odihnitor. Alege o pernă anatomică și o saltea ortopedică pentru a te odonni cum se cuvine!

Cum arată somnul sănătos la copii

Învățați copiii să meargă la culcare în fiecare seară cam la aceeași oră! Copiii care au mai puțin de zece ani nu ar trebui să se culce mai târziu de ora 22.00.

Încurajați copiii să doarmă singuri!

Nu renunțați prea repede la somnul de prânz! 90 de minute de repaus după masa de prânz sunt foarte importante pentru odihna lui de peste noapte.

Stabiliți un program ferm copiilor care merg la grădiniță și la școală! Dacă seara adorm devreme vor fi plini de viață și odihniți încă de la 7 dimineața.

Evitați mese le încărcate înainte de somn! Masa de seară trebuie să fie, ca și în cazul adulților, ușoară.

Evitați expunerea copiilor la aparate electronice (televizor, telefon, tabletă, laptop) înainte de culcare! Aceste gadgeturi îi vor agita și le vor alunga somnul.

SomProduct

loading...
Loading...