Beneficiile cerealelor integrale

cereale.jpg

orz, cereale, secara, orez brun, ovaz
Orzul conţine cel mai puţin amidon, susţine nervii, muşchii şi previne cancerul.
www.clicksanatate.ro
Citeste tot despre: 

Considerate alimente complete, cerealele integrale sunt acele boabe cărora nu li s-a îndepărtat învelișul exterior. E bine să le incluzi în meniul zilnic, pentru că sunt surse importante de fibre și substanțe nutritive, ajutânddigestia să funcționeze eficient.

Pe rafturile magazinelor întâlnim cereale rafinate și integrale. În vreme ce primele sunt sărăcite de substanțele benefice și, în plus, au zahăr adăugat, cele integrale au o mulțime de beneficii. Învelișul exterior al bobului cerealelor integrale, mai precis tărâța, este compus din fibre, acizi graşi Omega-3, vitamine și minerale.

Endospermul, partea principală, este bogat în amidon, iar germenul, a treia și cea mai mică parte a cerealelor conține acid folic, vitaminele B1 și E, fosfor și magneziu. Cerealele rafinate, care au rămas fără înveliș exterior și germen, au, într-adevăr, o textură mai uşoară şi apetisantă și un termen de valabilitate mai mare, însă nu mai conțin substanțe nutritive și fibre.

Orzul, bogat în antioxidanţi

Dintre toate cerealele integrale, orzul conține cel mai puțin amidon. Substanţele nutritive din compoziţia lui susțin nervii, mușchii şi previn cancerul.

Clorofila din conţinutul orzului combate efectele cancerigen al tutunului, grăbeşte vindecarea rănilor, stimulează refacerea țesuturilor și inhibă dezvoltarea bacteriilor. Poţi înlocui făina de grâu cu cea de orz integral, în special când ai probleme serioase cu constipaţia. Orzul este ideal pentru micul dejun.

Orez brun previne diabetul zaharat

Studiile arată că orezul brun scade riscul de apariţie a diabetului zaharat, comparativ cu cel alb. Dacă incluzi în meniul tău cel puțin 2 porții de orez brun pe săptămână, riscul de a dezvolta diabet zaharat scade considerabil, desigur, dacă ai o dietă echilibrată. Orezul brun este o sursă valoroasă de minerale precum seleniul și manganul.

Află pe clicksanatate.ro ce alte cereale te ajută să slăbeşti şi să rămâi sănătos!

5 boli prevestite de mâncărimile ochilor

De ce trebuie să eviţi să şofezi când ai glicemia scăzută

Loading...
 
 

Citește și

  • Oamenii care consumă mai multe cereale integrale prezintă efecte de sănătate îmbunătăţite, inclusiv un indice al masei corporale mai scăzut, mai puţină grăsime abdominală şi mai puţine kilograme acumulate, conform unei cercetări prezentate la Conferinţa Europeană de Nutriţie) din Madrid.

  • Alternativă. Grâul, hrişca, secara, orezul brun, meiul şi porumbul, bogate în substanţe nutritive, sunt principale surse de energie pentru organism.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1