Atenție la oboseala cronică! De ce e mai frecventă în sezonul rece?

oboseala.jpg

sindrom oboseala cronica sfaturi simptome
Sindromul de oboseală cronică se instalează îndeosebi la femeile cu vârste între 20 și 50 de ani

Ai o stare continuă de disconfort, te simți obosit, nu te poți concentra, răcești ușor, iar simptomele se prelungesc prea mult? S-ar putea să suferi de sindrom de oboseală cronică. Medicii spun că instalarea acestuia este favorizată de alimentația deficitară în nutrienți, de stres, infecții virale și fond imunitar slăbit, dar și de vremea rece. Iată ce poți face ca să eviți oboseala cronică!

Specialiștii atrag atenția că, toamna și la începutul iernii, sunt diagnosticate cele mai multe cazuri de sindrom de oboseală cronică. Deși această boală este încă în curs de cercetare, studiile arată că în lunile reci, în care apar răcelile, cresc și cazurile de sindrom.

Acesta este o afecțiune caracterizată prin oboseală intensă, ce persistă mai mult de șase luni, dificultăți de concentrare, tulburări de memorie, insomnie, migrene, depresie sau alergii. Manifestările sunt similare asteniei, afecțiune prezentă în această perioadă sub forma asteniei de toamnă.

În contextul stilului modern de viață, în care tot mai mulți oameni au o alimentație dezechilibrată, săracă în nutrienți, petrec multe ore la birou și nu practică sport, specialiștii trag un semnal de alarmă pentru luarea unor măsuri care să reducă riscul instalării sindromului de oboseală cronică.

Cercetările din ultimii 20 de ani  arată că deficiența de nutrienți din organism  este una dintre cauzele afecțiunii. Alte cauze pot fi stresul, sistemul imunitar slăbit sau infecțiile.

Sindromul de oboseală cronică afectează de patru ori mai multe femei decât bărbați  și apare, de obicei, la adulții cu vârste între 20 și 50 de ani. Cu toate acestea, boala poate apărea la orice vârstă, chiar și în rândul adolescenților. 

Doar 20% dintre cei care suferă de sindrom de oboseală cronică ajung să fie diagnosticați de medic, din cauza simptomelor care pot fi confundate cu alte afecțiuni, precum astenie prelungită, depresie și altele.

„În România, prevalența sindromului de oboseală cronică este estimată la 41.094 persoane (din întreaga populație), dacă extrapolăm singurele date disponibile internațional, ca reper. În SUA, sunt 4 milioane de oameni afectați de sindrom de oboseală cronică și multe alte cazuri nediagnosticate, iar, în Marea Britanie, sunt un sfert de milion, ceea ce aduce această afecțiune în atenția tuturor cercetătorilor din întreaga lume, mai ales că factorii favorizanți arată că este o boală a omului modern”, declară Ionuț Băcanu, director medical Secom.

Statisticile internaționale arată că prevalența globală a bolii este estimată la 2.6% , în timp ce în Europa sunt peste 1.200.000 de pacienți diagnosticați cu sindrom de oboseală cronică.

Mai mult, din cauza simptomelor care pot deveni invalidante, 50% din cei afectați de sindromul de oboseală cronică nu își pot continua activitatea profesională, în timp ce 40% reușesc să continue să lucreze, însă doar cu jumătate de normă. Sindromul de oboseală cronică se tratează cu condiția absolut necesară de ținere sub control a simptomelor.

„Specialiștii din întreaga lume recomandă îmbunătățirea stilului de viață. În ziua de azi, alimentația incorectă este tot mai răspândită, iar asta duce la un deficit de nutrienți care afectează metabolismul energetic. Micro-nutrienții sunt responsabili de producția de energie la nivel celular, iar studiile arată că lipsa lor este una dintre cauzele sindromului de oboseală cronică. Astăzi, există soluții moderne care conțin chiar și 133 de nutrienți esențiali în aceeași formulă, formule complexe care ajută la menținerea nivelului optim de energie și imunitate”, adaugă Ionuț Băcanu, director medical Secom.

Mai ales, în această perioadă rece, când organismul e mai vulnerabil, specialiștii recomandă populației o dietă echilibrată, susținută de un aport de suplimente nutritive cu formule complexe care să acopere toți micronutrienții esențiali pentru menținerea nivelului de energie și imunitate.

Pe lângă corectarea alimentației, foarte importante sunt: adoptarea unui program cu exerciții de relaxare, masajul și practicarea exercițiilor fizice de cel puțin două ori pe săptămână, pentru îmbunătățirea calității somnului.

Loading...