8 metode eficiente pentru a scăpa de stres

femeie-stresata.jpg

femeie stresata
99,7% din români sunt stresați, 93% sunt deprimați, 98% se simt epuizați
foto: Profimedia

Într-o lume în care trebuie să excelezi în toate, muncă, familie, bani, aspect fizic și bunele maiere, parcă nu mai ții minte cum e să te simți bine. Să zâmbești când șeful îți mai dă ceva de făcut, să zâmbești când ajungi acasă, să zâmbești când mergi pe stradă. E posibil așa ceva? Da, cu condiția să fii cu adevărat relaxat.

Câteodată e ușor să uiți că lucrurile mici, pe care le faci strict pentru tine, au cel mai mare impact asupra ta. Un studiu făcut în 2018 de Dynamic Human Resources, citat și de Forbes România, pe un eșantion de 1.000 de persoane, din 20 de domenii de muncă diferite, arată că 99,7% din români sunt stresați, 93% sunt deprimați, 98% se simt epuizați. Probabil cei mai mulți dintre noi nu ne acordăm nouă înșine destulă atenție, iar acest lucru, în timp, duce la probleme grave de sănătate: tensiune arterială ridicată, insomnie, diabet și afecțiuni ale inimii. Vestea bună este că nu e totul pierdut și că mai există speranță. Iată câteva soluții simple și ieftine (majoritatea chiar gratis) pentru a-ți relaxa mintea și a gestiona eficient stresul.

Încetinește-ți respirația

Aceasta este o tehnică de relaxare foarte simplă, cu efecte foarte bune asupra unei minți copleșite de griji și pentru care ai nevoie de numai câteva minute. Primul pas este să devii conștient de ritmul repirației tale. Inspiră adânc prin nas, asigurându-te că aerul curge spre plămâni. Numără până la cinci și expiră lent pe gură. Este important să păstrezi un ritm lent și să numeri în timp ce respiri. Repetă pașii până când simți că mușchii nu mai sunt încordați. Încetinind ritmul respirației, îi trimiți un semnal creierului că e momentul să se calmeze.

Bucură-te de un masaj

Pentru a încetini ritmul gândurilor, trebuie să-ți detensionezi corpul. Cel mai eficient, în acest caz, este un masaj. Un masaj anti-stres la un salon profesionist costă în jur de 100 de lei, dar soțul, soția sau chiar prietena cea mai bună nu-ți vor cere nimic. Diminuarea tensiunii din mușchi nu numai că îți limpezește mintea, dar îți poate alina durerile fizice, iar asta are drept consecință alungarea gândurilor negative.

masaj-relaxare.jpeg

femeie la masaj
Un masaj de câteva minute te ajută să te detensionezi
foto: arhiva Click!

 

Fă o baie

Un alt mod minunat de a-ți relaxa mintea este pur și simplu să nu faci nimic. O baie caldă face minuni în cazul persoanelor încordate, ameliorează durerile musculare, îmbunătățește starea de spirit și chiar aspectul pielii. Poți să aprinzi bețișoare parfumate și să folosești uleiuri esențiale cu efect de relaxare, pentru a crea o atmosferă de vis.

baie-relaxanta.jpg

baie relaxanta
O baie caldă face minuni în cazul persoanelor încordate
foto: arhiva Click!

 

Citește o carte

Trăim într-o lume saturată de tehnologie, cu telefoane mobile care ne solicită în permanență atenția, postări pe rețelele sociale care ne agită și ecrane care ne obosesc ochii. Uneori e bine pentru creier să te detașezi de lumea exterioară și să deschizând o carte bună. Lasă-ți telefonul într-o altă cameră și rezervă-ți câteva ore fără notificări enervante, vibrații sau apeluri. Veți fi doar tu și povestea.

Trage un pui de somn

Un milion de români suferă de tulburări ale somnului, iar majoritatea conaționalilor noștri dorm sub opt ore pe noapte. Ca să-ți faci o idee, o persoană obișnuită avea parte, în 1910, de nouă ore de somn. Deși pauzele de somn din timpul zilei nu compensează odihna de noapte, o pauză rapidă de 20-30 de minute poate face minuni pentru dispoziția și vigilența ta.

Fă exerciții fizice

Cu toții avem multe în minte, așa că uneori este minunat să faci o activitate care îți dirijează toată atenția departe de situațiile stresante, către un obiectiv ușor realizabil, cum ar fi cinci flotări, o alergare de zece minute prin parc sau 15 abdomene. Mai mult decât atât, se pare că exercițiile fizice accelerează eliberarea în corp a unor substanțe chimice responsabile pentru starea de bine, precum endorfinele.

Încearcă un nou hobby

Omul este o creatură care iubește rutina, dar din când în când este bine să încerci ceva nou, care îți reînnoiește pasiunea pentru viață. Activitățile care îi oferă minții tale ceva nou și interesant te ajută să vezi viața dintr-o perspectivă mai luminoasă. Ieși din casă și încercă olăritul, pictura, dansurile hip-hop, fii voluntar pentru asociații umanitare sau ia lecții de parașutism.

Mergi la cinema

Uneori nimic nu este mai eficient decât să te pierzi în imaginile frumoase de pe un ecran imens. Fie că mergi cu gașca sau singur, sigur găsești o comedie romantică la cinematograf. Ia-ți o pungă de popcorn și lasă-ți mintea să uite de stresurile cotidiene.

Loading...

Citește și

  • circulatie sangvina, deshidratare, energie, digestie, apa,

    Problema circulației periferice deficitare poate afectat atât persoanele tinere cât și adulții, manifestându-se cel ami frecvent prin prezentarea extremităților extrem de reci.

  • slabit, dieta de slabit, cura, regim, talie

    Dacă îți dorești să scapi de surplusul de kilograme, însă consideri că este destul de greu să faci acest lucru în lipsa unei diete stricte, poți adopta câteva obiceiuri care te vor ajuta să slăbești și să îți menții, în timp, silueta.