7 ponturi să nu se «prindă» gripa de tine

Citeste tot despre: 

Suntem în plin sezon de gripă şi afecţiuni respiratorii. De la o zi la alta auzim noi şi noi spitale intrate în carantină din cauza răspândirii virusurilor gripale.

Cercetătorii americani, din cadrul unui institut de cercetare din Arizona, au descoperit că anumite leacuri băbeşti sau sfaturi „de la bunica” sunt eficiente în întărirea sistemului imunitar în lupta cu boala. Iată ce ne recomandă specialiştii:

  1. Mâncaţi fructe! – trebuie să vă asiguraţi necesarul de vitamina D, potasiu, zinc şi seleniu. Acestea se regăsesc în fructe. Mâncaţi cât mai multe fructe în această perioadă.
  2. Hidrataţi-vă! – suntem peste 60% apă, de aceea avem maximă nevoie de apă pentru a ne asigura oxigenarea corespunzătoare a organelor interne şi stimularea sistemului limfatic.
  3. Faceţi mişcare! – exerciţiile fizice ne fac fericiţi, sănătoşi şi mai dinamici. Odată eliminate în sânge, endorfinele elimină stresul şi dau starea de bine. Transpiraţia elimină toxinele! 
  4. Odihniţi-vă mult! – acesta este sozonul insomniilor şi dereglajelor de bioritm. Studiile arată că ritmul circadian (de somn) este strâns legat de sistemul imunitar. Aşa că dormiţi 9 ore noaptea!
  5. Hrăniţi-vă inteligent! – în februarie-martie organismul se simte sleit. Lipsa soarelui ne face să mâncăm multe dulciuri şi porcării! Mâncaţi la ore fixe şi includeţi în dietă legume crude şi fierte!
  6. Mâncaţi usturoi! – usturoiul a fost folosit pe plan medicinal din cele mai vechi timpuri. Compuşii chimici pe care îi conţine luptă contra virusurilor şi infecţiilor din organism.
  7. Vitamina C – în acest sezon, flora stomacală suferă, aşa că trebuie să bem mult iaurt probiotic. Tot acum avem nevoie maximă de vitamina C. Aşa că serviţi: lămâi, portocale, kale sau varză.
Loading...