7 moduri prin care poți reduce stresul. Sfaturi de la dr. Vasi Rădulescu

femeie-stresata.jpg

femeie stresata
Stresul dăunează sănătății
FOTO: Unsplash.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

După o vară relaxantă în care ne-am bucurat de vacanțe și soare a venit toamna cu zile parcă prea scurte pentru a termina taskurile de la serviciu, cu trafic aglomerat și agitație peste tot. Stresul a început să crească și parcă ne găsim într-o situație fără ieșire. Dr. Vasi Rădulescu ne arată 7 moduri prin care putem să ne eliberăm de stres.

Deși când situațiile par să iasă de sub control și ne vine să ne certăm cu toată lumea, să aruncăm cu obiecte sau să lăsăm baltă totul, avem impresia că nimic nu ne mai poate ajuta, există soluții care pot face minuni.

Cum își poți reduce stresul în 7 pași simpli

Pe pagina sa de Facebook, dr. Vasi Rădulescu ne învață cum să ne eliberăm de stres.

1. Meditația. Rupe măcar zece minute din timpul tău, așază-te confortabil pe un scaun sau pe o pernă, ține spatele drept. Conștientizează poziția ta în spațiu și închide ochii. Respiră adânc. Fă-ți ordine în gânduri. Concentrează-te pe câteva lucruri simple și așterne-le în mintea ta.

2. Mișcare. Ideal ar fi să faci 40-45 de minute de activitate fizică. Pe la 45 de minute este borna perfectă, unde efectele pozitive sunt clare asupra creierului, inimii, practic întregului corp.

3. Somn bun. Dormi 7-8 ore, timp în care corpul are un interval suficient pentru mai multe cicluri de 90 de minute. Trezește-te cât mai blând, ideal fără alarme terifiante și fără să apeși butonul snooze.

4. Pune pe hârtie lucrurile importante pe care vrei să le faci. Studiile au arătat că ai cu 40% mai multe șanse să le faci dacă le scrii undeva. Iar dacă le faci, stresul se va diminua, iar încrederea în sine și pofta ta de acțiune vor crește semnificativ.

5. Fă o baie rece. Sau alternează cald - rece de câteva ori. Temperatura mai scăzută a apei are efect anxiolitic, tonifiant. Vei pierde și câteva calorii în plus, care se duc în procesul de termogeneză.

6. Profită de timp. În primele trei ore ale dimineții ai cel mai mare potențial de muncă, așa că profită. Nu folosi acel timp pentru social media sau alte activități care nu-ți aduc nimic bun, fragmentându-ți și programul. Concentrează-te pe sarcinile mari, fă-le, iar apoi vei vedea că ziua ta arată cu totul altfel.

7. Relaxează-te. Vei intra într-un cerc vicios crezând că munca fără oprire va duce la rezultate bune. Cheia stă în echilibru. Ai nevoie de relaxare, de un masaj, o călătorie, o ieșire cu prietenii, o sesiune de citit, un serial urmărit, o porție bună de râs.

Astfel situațiile stresante nu ne vor mai da bătăi de cap și ne vom putea concentra mai bine.

Citește și:
Cum poti scapa de stres?

Simptome ale stresului pe care să nu le ignori

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

  • Trei studenţi au încercat să scape de stresul acumulat în sesiunea de examene de la sfârşitul primului semestru folosind produse etnobotanice.

  • Stresul e un rău în toate. Îţi slăbeşte imunitatea, dă peste cap digestia, afectează inima, ficatul, sistemul nervos, duce la căderea părului şi chiar la scăderea randamentului sexual. Pe lângă toate acestea, îngraşă. Medicul Camelia Ştefănescu ne explică legătura dintre stres şi kilogramele în plus.

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5