7 beneficii ale alergatului în cuplu

Specialiştii de la Zen Lab au studiat performanţele înregistrate de amatorii de jogging în două situaţii aparte: atunci când alergau singuri, contracronometru, şi când alergau în tandem cu partenerul. Statistic, în sezonul rece, majoritatea alergătorilor au înregistrat performanţe cu până la 25% mai bune atunci când alergau însoţiţi. Iată cele 7 beneficii:

  1. Ardeţi mai multe calorii. Atunci când vă antrenaţi la temperaturi scăzute, depuneţi un efort mai mare, iar dacă sunteţi în competiţie dublaţi numărul caloriilor arse.
  2. Întăriţi inima. De cele mai multe ori condiţiile vitrege vă obligă să întrerupeţi antrenamentul, dar dacă alergaţi în doi rezistaţi mai mult, ceea ce face ca inima să pompeze mai mult.
  3. Întăreşte mintea. Sendentarismul este nociv. Când alergaţi în doi vă aerisiţi, oxigenaţi creierul şi socializaţi cu partenerul de alergare îmbunătăţind funcţiile cognitive.
  4. Îmbunătăţiţi rezistenţa. Dacă vă antrenaţi cu un partener mai bine antrenat, aveţi tendinţa să vă depăşiţi limitele şi vă creşteţi rezistenţa la efort.
  5. Reglaţi temperatura. Iarna vine la pachet cu problemele de circulaţie. Dacă alergaţi singur, aveţi tendinţa să abandonaţi antrenamentul din cauza picioarelor îngheţate. În doi, vă ambiţionaţi şi vă ajutaţi corpul să se adapteze mai uşor şi mai repede la anotimp.
  6. Tonifiaţi musculatura. Când alergaţi în doi, nu impuneţi voi ritmul, ci este unul reciproc acceptat. Asta face ca muşchii să lucreze la intensitate maximă, tonifiindu-se.
  7. Întăriţi sistemul imunitar. Dacă sunteţi echipaţi corespunzător, după primul kilometru alergat nu mai simţiţi frigul. Fluctuaţiile de temperatură la care supuneţi corpul stimulează întărirea sistemului imunitar. 
Loading...