5 sfaturi pentru o alergare uşoară, fără probleme

Click desktop articole 300x250 p1

Citeste tot despre: 

Click desktop articole 300x250 p2

Toţi alergătorii au secretele lor care-i fac să ajungă în topul maratoniştilor. Ei parcurg zeci de kilometri în timp record şi fac din jogging o activitate în care aplică minim de efort. Antrenorul Paul Greer şi doi campioni la alergare din SUA îţi dezvăluie cinci dintre ele secretele lor, conform gsp.ro.

1. Privirea înainte

Pentru o respiraţie cât mai uşoară e musai o postură cât mai dreaptă. Gravitaţia acţionează asupra trupului şi aliniează capul, trunchiul, bazinul. Bărbia trebuie ţinută sus, iar privirea înainte.

2. Umerii relaxaţi, braţele flexate

Este foarte important ca umerii să fie relaxaţi, iar coatele să formeze un unghi de 90 grade. Braţele trebuie balansate de la piept la şold. O mişcare necontrolată transformă alergarea într-un chin. Energia este pierdută aiurea.

3. Aterizare pe pingea

Alergătorii ating solul cu degetele sau călcâiele. E ideală o păşire pe pingea şi de acolo un avânt puternic. Altfel, aterizarea pe călcâie duce în timp la dureri de spate, iar călcatul pe degetele de la picioare va suprasolicita muşchii gambei.

4. Alergare în linie dreaptă

Contează enorm o aterizare cu piciorul drept, în aceeaşi linie cu genunchiul şi şoldul. Pentru a obţine acest aliniament, înclinarea trebuie să fie puţin în faţă. Mişcarea va fi mult mai fluidă.

5. Relaxarea pumnilor

"Nu ţine pumnii încleştaţi când alergi", acesta e sfatul multor antrenori. Mâinile trebuie să fie relaxate, ca şi cum s-ar ţine între degete o coală de hârtie.


Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5