5 sfaturi care îţi ajută organismul toamna

Click desktop articole 300x250 p1

Citeste tot despre: 

Click desktop articole 300x250 p2

Toamna este perioada în care este necesar să acordăm o atenţie suplimentară organismului pentru a-l ajuta să se adapteze, fie că vorbim despre schimbările de temperatură sau zilele mai scurte. Alegând alimente pline de nutrienţi, cum sunt cele de sezon, struguri, nuci şi legume din familia cruciferelor, organismul primeşte un boost din cele mai bune vitamine.

Dietă variată

O alimentaţie sănătoasă este esenţială pentru starea generală de sănătate, indiferent de anotimp. Legumele, cerealele integrale şi grăsimile sănătoase oferă organismului toţi nutrienţii de care are nevoie. Legumele de sezon, cum ar fi broccoli, varză, dovlecei, spanac şi, desigur, dovleacul sunt alimente pline de vitamine şi oferă o serie de beneficii pentru sănătate. Pregătind supe, tocăniţe şi alte feluri de mâncare cu ingrediente nutritive, nu numai că ne oferă un confort în acest sezon rece, ci totodată, ne ajută să îi oferim organismului vitaminele şi mineralele de care are nevoie.

Vitamina D

Vitamina D ajută corpul să absoarbă calciul, controlează nivelul glicemiei şi chiar creşte imunitatea. Vara, organismul primeşte natural aportul de vitamina D de care are nevoie, deoarece soarele este o sursă cheie. Toamna, zilele scurte şi ploioase de toamnă ne determină să petrecem mai mult timp în interior, astfel că nivelul de absorbţie a vitaminei D poate să scadă. În timp ce alimentele bogate în vitamina D, cum ar fi peştele, pot fi o sursă viabilă, un supliment cu vitamina D poate oferi impulsul zilnic necesar şi poate preveni o deficienţă.

Hidratare

Pe măsură ce temperatura scade, organismul nu mai simte acceaşi nevoie de hidratare cum este pe timpul verii. Însă, acest obicei sănătos este la fel de important, indiferent de sezon. Deşi consumul recomandat de apă poate să difere de la o persoană la alta, în funcţie de greutate, gen, vârstă sau nivelul de efort depus, consumul zilnic ar trebui să se situeze între 1,5 l şi 2 l de apă pe zi. Băuturile calde precum ceaiul, sunt o modalitate de hidratare reconfortantă, care oferă şi alte beneficii organismului, spune dr. Corina Zugravu, preşedinte Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.      

Fii activ

Exerciţiile fizice practicate cu regularitate pot ajuta la scăderea sau gestionarea greutăţii, precum şi la bunăstarea generală, atât din punct de vedere fizic, cât şi psihic. Ieşiţi cu câinele la plimbare, faceţi drumeţii prin pădure, plimbaţi-vă în pas alert prin parc pentru a vă ridica puţin pulsul. De asemenea, antrenamentele precum yoga, pilates şi sesiunile de fitness online pot fi modalităţi bune de a face mişcare şi în casă. După sport, nu uitaţi de hidratare, aportul de apă zilnic trebuie să crească atunci când faceţi mişcare, deoarece corpul va pierde apa prin transpiraţie.

Igienă

Ne aflăm în plin sezon al răcelilor, astfel că păstrarea mâinilor curate pe parcursul zilei poate ţine viruşii la distanţă. Acest pas de igienă elementar şi esenţial este extrem de important, cu atât mai mult în acest context actual.

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5