Reţete «altfel» pentru Post

CLIIMA20121124_0025_1.jpg

Mai multe reţete găsiţi în cartea Ligiei Pop, „Reţete vegane fără foc”, apărută la editura Curtea Veche

Eşti dependent de lactate, ţi s-a făcut poftă de icre sau de prăjituri cu cremă, dar totuşi vrei să respecţi Postul Crăciunului? Nu înghiţi în sec! Din legume, fructe, seminţe poţi să prepari aproape orice fel de mâncare.  Ligia Pop, promotoarea alimentaţiei vegane fără foc, ne dă câteva reţete sănătoase, uşor de preparat acasă.

Lapte de migdale

Ingrediente: 2 litri de apă călduţă, 200 g migdale (sau nuci), îndulcitor natural după gust, esenţă de vanilie.  Mod de preparare: migdalele se lasă la înmuiat peste noapte pentru a li se activa enzimele. Se aruncă apoi apa de peste noapte, iar ele se pun în blender cu apa caldă şi se mixează. Se strecoară şi se îndulceşte. Din pulpa rămasă poţi face prăjiturici sau le poţi lăsa în lapte şi consuma dimineaţa cu alte cereale.

«Icre» din seminţe de chia

Ingrediente: 75 g seminţe de chia (bej sau negre), 100 ml apă, sare după gust, zeama de la jumătate de lămâie, o ceapă mică, 75 ml ulei.

Mod de preparare: seminţele se pun în apă, se adaugă zeama de lămâie şi sarea. Se amestecă timp de 2-3 minute, după care totul se va transforma într-o pastă gelatinoasă. Se încorporează uleiul şi ceapa. "Icrele" sunt uşoare, foarte sănătoase şi gustoase.

Smântână/maioneză din nuci sau seminţe

Ingrediente: Pentru smântână: 50 g nuci (sau seminţe de floarea soarelui/dovleac, sau migdale, sau caju), 100 ml apă, sare neiodată. Mod de preparare: nucile sau seminţele se înmoaie timp de o oră, se scot şi se pun în blender. Se adaugă apă şi puţină sare. Pentru o smântână mai cremoasă se pot adăuga mai multe seminţe. Se păstrează la frigider într-un recipient de sticlă, timp de două zile. Dacă vrei maioneză - adaugă zeama de la o jumătate de lămâie şi un căţel de usturoi.

Brânză

Ingrediente: 300 g nuci, sare neiodată, un căţel de usturoi, 50 g vegeta, 50 g fulgi de drojdie inactivă, 75 g tărâţe de psyllium. Mod de preparare: nucile se înmoaie cel puţin 6-8 ore, apoi se procesează în blender la viteză mare, pentru a se mărunţi foarte fin. Compoziţia se răstoarnă într-un tifon şi se lasă la strecurat şi la fermentat peste noapte. Cu cât e mai cald în casă, cu atât va fermenta mai repede. A doua zi se frământă cu vegeta şi cu usturoiul zdrobit, se pune într-un bol rotund, tapetat cu hârtie cerată şi se dă la frigider pentru două ore. După care se răstoarnă pe o farfurie.

Hamburger Raw Vegan

Ingrediente: 450 g nuci româneşti, 25 g ceapă, 100 g seminţe de in înmuiate 2 ore, o rădăcină pătrunjel, o sfeclă roşie mică, un morcov, 10 g amestec de condimente, 125 ml apă, 3 căţei usturoi pisaţi, sare. Pentru umplutură: fâşii de morcovi, felii de ceapă, vlăstari de lucernă, ridichie şi varză roşie, maioneză

Mod de preparare: ingredientele au fost mărunţite în robotul de bucătărie. Compoziţia s-a întins într-un blat şi s-a tăiat cu o formă rotundă. S-a pus la deshidrator timp de 5 ore la 40 grade. Între feliile de „pâine" se pun ingredientele pentru umplutură şi veţi obţine o explozie de arome care se potrivesc de minune.

Tort de mango

Ingrediente: pentru blat: 200 g seminţe de floarea soarelui, 100 g curmale sau stafide, 2-3 picături de esenţă de vanilie, îndulcitor natural. Pentru umplutură: un mango, 100 g caju, 200 ml apă, zeama de la o jumătate de lămâie, îndulcitor natural după gust.

Mod de preparare: ingredientele pentru blat se procesează în robot, se presează într-o formă rotundă. Umplutura se procesează şi ea în robot şi se adaugă peste blat. Dacă e prea lichidă, se va da la congelator pentru o oră.

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1