Uite cum să nu te laşi păcălit de promoţiile false!

Citeste tot despre: 

Peste 10 zile începe sezonul reducerilor, iar magazinele vor fi pline de oferte atractive. Cu toate acestea, perioada soldărilor te poate lăsa cu buzunarele goale dacă nu ştii cum să te fereşti de capcane. Click! îţi spune cum să nu te laşi păcălit de reducerile false!

Ce trebuie să conţină eticheta?

Pe lângă numele producătorului sau al importatorului, pe lângă menţionarea ţării de provenienţă, eticheta trebuie să arate noul preţ lângă preţul anterior, barat. De asemenea, se acceptă menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele corespunzătoare dar şi menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Cum se calculează preţul

Pentru a verifica dacă magazinul practică cu adevărat reducerile pe care le afişează, clienţii pot calcula preţul corect. Astfel, o bluză de 100 de lei care este redusă cu 50% va costa, acum, 50 de lei. În cazul în care nu este aşa, iar produsul costă mai mult, te poţi adresa ANPC.

Atenţie la promoţii!

La sfârşitul perioadelor de reducere de preţuri vânzătorii mizează pe un alt truc. „Ultimele zile de reduceri! Ultimele promoţii!" Acest gen de afişe lipite pe geamurile magazinelor servesc unui scop precis: să creeze panică, un sentiment de urgenţă. „Trebuie să cumpăr neapărat, mâine nu voi mai găsi la preţuri aşa de mici!" îţi spui în gând şi cheltuieşti fără să-ţi dai seama că ai fost manipulat.

Vânzătorii îţi induc sentimentul că în altă zi nu ai mai avea timp să faci cumpărături, că vei rata ocazii unice, cu care nu te vei mai întâlni. Acest sentiment de panică te face să cumperi pe loc, fără să mai gândeşti lucid.  

Aşa te păcălesc vânzătorii

„Cumpără produse în valoare de 100 de lei şi plăteşti 50!" „Ia trei perechi de blugi şi primeşti una gratuit!" Gândeşte-te bine: chiar ai nevoie de acele haine? Căci, iniţial, tu ai intrat în magazin să cumperi doar o cămaşă. Pentru că managerul magazinului mizează pe dorinţa ta de a face cât mai multe cumpărături, acesta îţi poate întinde capcane.

Unde faci reclamaţii

Orice anunţ de preţ trebuie să fie indicat în cifre

Specialiştii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor ne-au spus că anunţurile de reducere trebuie să indice în cifre această reducere, în raport cu preţul iniţial. De asemenea, trebuie efectuate vizibil astfel: prin menţionarea noului preţ lângă preţul vechi barat, prin menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele respective sau prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul vechi, barat. O reducere de preţ prezentată clienţilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs este interzisă.

Click! Spune

Eşti nemulţumit? Rezolvă neînţelegerea pe cale amiabilă! Dacă nu,  depune o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din judeţul în care locuieşti sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti.

Loading...
 
 
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1