Trucuri pentru a slabi sănătos și a uita de diete

dieta-disociata.jpeg

dacă vrei să slăbeşti adoptă un mod de viaţă sănătos şi consumă alimente de calitate
Cum să mănânci sănătos şi să slăbeşti

Vrei să slăbeşti sănătos şi să nu te mai îngraşi imediat după ce ai terminat cura? Medicii şi nutriţioniştii spun că un plan de nutriţie şi practicarea constantă a sportului au ca rezultat un corp armonios. Specialiştii spun că este bine să uiţi de diete şi să ţii cont de câteva trucuri ce te vor ajuta să faci faţă unui nou stil de viaţă.

Motivaţia de a slăbi este diferită de la caz la caz. Unii vor să slăbească pentru a fi mai frumoşi, alţii pentru a fi mai sănătoşi, iar ate persoane pentru a preveni o boală sau pentru ajuta tratamentul în cazul unei probleme medicale. Peste tot găseşti tot felul de sfaturi şi diete care de care mai drastice şi care promit rezultate uluitoare într-un timp foarte scurt. Specialiştii spun însă că este recomandat să pierzi în greutate în mod echilibrat, prin dietă şi sport, şi nu mai mult de 1kg pe săptămână.

Iată câteva trucuri pentru a slăbi sănătos

Specialiştii susţin că pentru a evita frustrările din perioada dietelor stricte trebuie, de fapt, să îţi schimbi stilul alimentar pe termen lung. Astfel, nu trebuie să renunți la toate mâncărurile preferate, dar probabil că o să te bucuri de ele ceva mai rar ca înainte. Vrei cartofi prăjiți? Nicio problemă! Poți să mănânci, dar numai o porție pe săptămână, potrivit site-ului upfitone.ro.

Bea ulei de măsline

Dacă mănânci când nu ești înfometat o să te saturi mai repede, iar în timp această metodă o să facă minuni pentru corpul tău. Însă ca să nu ţi se facă foame între mese, poţi înghiţi o linguriță de ulei de măsline sau bea un pahar cu apă ușor îndulcită (nu mai mult de jumătate de linguriță de zahăr). Foamea ar trebui să dispară.

Mănâncă multă salată şi puţină mâncare grasă

În ceea ce privește cantitatea, poţi să mănânci cantităţi mai mari de legume şi fructe, de preferat în stare proaspătă, iar mâncarea cu un aport mare caloric trebuie consumată în cantităţi mici

Un alt truc ce te poate ajuta să slăbeşti este să mănânci mai încet, să savurezi masa. Organismul are nevoie de o perioadă de timp pentru a-și da seama când a primit destulă mâncare. Când mănânci mai repede o să ingerezi o cantitate mai mare de alimente.

Somnul de frumuseţe

Odihna este foarte importantă atunci când te gândeşti să adopţi un stil de viaţă sănătos şi să slăbeţti armonios. Dacă nu dormi destul, nu numai că o să fii obosit, dar și organismul tău o să aibă de suferit. De la orele de biologie din şcoala generală ai aflat că pentru a fi sănătos trebuie să te odihneşti 8 ore. În plus, dacă nu dormi destul, simţi nevoia de dulce, sărat sau mâncăruri cu un conţinut mare de grăsimi, ceea ce va dinamita orice tentativă de a slăbi.

Mănâncă trei mese pe zi

Numarul de mese este deosebit de important în menţinerea greutăţii. „Intervalul ideal între mese este de circa 3 ore, perioadă în care glicemia (nivelul zahărului din sânge) este constantă şi nu apare senzaţia de foame. În acest fel îţi poţi controla mai bine porţia şi ceea ce mânânci. Dacă iei cina după o pauză mare de timp, vei mânca mai multe feluri, neselectiv şi te vei îngrăşa”, explică  Dr. Anda Avramescu pe reginamaria.ro.

Medicul mai arată că o alimentaţie echilibrată din punct de vedere nutritiv înseamnă:

Proteine 15-25 %

Glucide (zaharuri) 50-55 %

Lipide (grăsimi) 20-30 %.

De unde luam nutrienţii

Proteine atât din alimente animale, cât şi vegetale: carne, peşte, ouă, leguminoase, quinoa, nuci, migdale crude, orez brun, soia

Glucide din alimente care se aborb lent: fructe, legume, orez brun, fasole boabe, linte, năut, mazăre, paste integrale, cereale, pâine integrală

Lipide “bune” din peşte, ulei de măsline, seminţe, nuci, migdale crude, avocado, carne albă, ouă şi lactate proaspete

„Cantitatea de alimente diferă de la o persoană la alta, fiind determinată de sex, greutate, vârstă şi activitatea fizică. Atentia cea mai mare trebuie acordată glucidelor şi lipidelor care sunt conţinute în alimente care ne îngrasă, deci care ar trebui cântărite.  Pentru uşurinţă poţi folosi măsuri neconvenţionale, de ex. cât două degete, cât o palmă, cât un pachet de cărţi etc. Ca urmare, cantitatea alimentelor recomandate va fi exprimată în porţii”, mai explică Dr. Anda Avramescu.

Modul de preparare necorespunzător poate schimba calitatea principiilor alimentare, grăsimile bune transformându-se în grăsimi rele, de ex. carnea prăjită în ulei. Modurile de preparare sănătoase sunt: crud, grătar, la cuptor, fiert sau în aburi.

Fă mişcare

Dacă faci regulat o activitate fizică vei arde grăsimile de depozit, vei dezvolta masă musculară şi vei avea un tonus psihic bun. „Ţinta este să practici 21/2 ore de activitate moderată pe săptămână. Sau să faci o plimbare de 20’ în fiecare seară. Sau poţi să obţii aceleaşi beneficii practicând o activitate intensă timp de 75’. Cu cât faci mai mult sport, cu atât îţi vei putea permite să mănânci mai mult, adică să nu mai ţii "dietă" toată viaţa”, a mai explicat medicul.

Specialiştii mai spun că atunci când mănânci e foarte important să nu faci altă activitate concomitentă, cum ar fi lucratul la calculator sau privitul la TV, întrucât creierul nu înregistrează ceea ce mânânci şi ca urmare, nu va apare saţietatea. Pericolul constă în faptul că poţi consuma fară limită alimente, doar pentru că îţi sunt la îndemână.

 

Citeşte şi: 

Florin Chilian a slăbit 13 kg în 15 zile, doar cu apă și cafea. Cum funcționează dieta-șoc și ce spun medicii

Dieta omului sărac. Cum slăbeşti sănătos 30 de kilograme în 6 luni

 

 

Te invităm pe Facebook, ca să comentăm subiectele împreună

Avem și Instagram, pentru imagini și texte cum nu au alții

Loading...

Citește și