Riscurile somnului limitat și excesiv

peaceful-woman-sleeping_13339-119158.jpg

somn odihna excese insomnii oboseala inflamatii
Odihna - mai mult de nouă ore - crește markerii CRP.
clickpentrufemei.ro
Citeste tot despre: 

Somnul este vital pentru om, însă sunt foarte multe persoane care nu reușesc să doarme cele 7-8 ore recomandate pe noapte, iar alții dorm prea mult. Numeroase studii au arătat că mai puțin de șapte ore și mai mult de nouă ore de somn sunt asociate cu o inflamație crescută și un risc mai mare de boli cardiovasculare, obezitate, cancer și Alzheimer.

Iată care sunt riscurile somnului limitat şi excesiv:

Creşterea inflamaţiei

Există o multitudine de cauze ale inflamaţiei în organism, şi anume bolile cronice care limitează răspunsul imun al organismului. Cu toate acestea, un alt vinovat major este somnul excesiv. A fost demonstrat faptul că odihna - mai mult de nouă ore - creşte markerii CRP (Proteina C reactivă) şi IL-6 (interleukina 6 - moleculă secretată de limfocite), ambii conducând la inflamaţie, potrivit unui studiu apărut în Jurnalul American de Epidemiologie. În plus, somnul excesiv provoacă producerea de cortizol suplimentar, hormonul de stres care afectează sănătatea generală.

Dificultate în a adormi

La fel ca oboseala extremă pe care o simţi după ce ai călătorit în ţări cu fus orar diferit, poţi experimenta o dificultate în a adormi când dormi cu mai mult de 30 de minute decât normalul. „Este poarte posibil să te confrunţi cu tulburări de somn, dar cel mai frecventă în această situaţie este dificultatea de a dormi în noaptea de duminică spre luni şi chiar de a te trezi a doua zi”, spune psihologul Michael Breus, autorul cărţii Good Night: The Sleep Doctor's 4-Week Program to Better Sleep and Better Health.

Descoperă alte consecinţe ale somnului limitat şi excesiv pe clickpentrufemei.ro.

 

Insomnia creşte riscul de atac de cord

Cauze surprinzătoare ale mirosurilor corporale

loading...
Loading...