Cele 7 momente din zi când trebuie să bei apă

femeia-pahar-apa.jpg

femeie bea dintr-un pahar cu apa
Bea apă chiar înainte să apară senzația de sete!
foto: Shutterstock

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Nu contează doar câtă apă bei într-o zi, ci şi când o bei. Medicii şi nutriţioniştii susţin că sunt anumite momente în care organismul nostru are nevoie de hidratare, iar dacă atunci consumi un pahar de apă, efectul ei benefic în organism este potenţat.

  • Dimineața, pe stomacul gol. Un pahar sau două de apă ajută organismul să se „trezească” şi el la viaţă, activează activitatea organelor şi stimulează metabolismul. În plus, dacă adaugi în ea puţin suc de lămâie proaspăt stors, vei stimula curăţarea sistemului digestiv de toxinele care s-au format peste noapte. Apa cu lămâie este un diuretic natural şi cel mai bun alcalinizat dintre toate alimentele alcaline din lume.
  • Înainte de masă. Dan Bujor, master trainer masaj cu bambus, recomandă să bem un pahar cu apă înainte cu 30 de minute de fiecare masă. „Ajută digestia, iar cantitativ vorbind, vom mânca mai puțin”, spune specialistul, care recomandă buna hidratare și pentru menținerea frumuseții pielii.
  • Înainte de baie. Tot persoanele cu probleme cardiace e bine să se hidrateze înainte de a supune corpul variaţiilor de temperatură. În felul acesta, menţin ritmul cardiac la nivel sănătos.
  • Când ţi-e puţin foame. Lichidul consumat umple stomacul, calmează aciditatea cauzată de foame. În plus, nutriţioniştii spun că, de cele mai multe ori, confundăm foamea cu setea. Spunem că am mânca ceva când, de fapt, pofta s-ar potoli foarte ușor cu un pahar cu apă. Trucul este util celor care sunt la cură de slăbire.
  • Înainte şi după de sală. E important să te hidratezi atunci când faci sport şi transpiri. Apa previne febra musculară, îţi dă energie şi ajută la reglarea nivelului fluidelor din corp. E bine să bei circa 300 ml de apă înainte de antrenament şi câte puţin în timpul desfăşurării acestuia.
  • Înainte de culcare. Au nevoie de hidratare în special cei cu probleme cardiace, pentru a preveni atacul de cord şi atacul cerebral. Pe de altă parte, prea multă apă consumată înainte de culcare îţi poate strica somnul din cauză că vei avea nevoie la baie.
  • Când te simţi slăbit, fără energie. Un pahar de apă te va revigora şi te va ajuta să te concentrezi mai bine.

Câtă apă e necesară zilnic

Nu toată lumea trebuie să bea cei “doi litri de lichide”. Contează vârsta, greutatea, clima, activitatea din timpul zilei. În medie, un om are nevoie de 30-35 ml de apă / kilogram corp. De exemplu, dacă ai 60 kg, e bine să bei între 1,8 şi 2,1 litri de apă. „Hidratarea corectă, pe lângă un stil de viață sănătos, somnul, sportul, sauna, masajul cu bambus, toate acestea au rolul de a drena țesutul limfatic, de a înlătura depozitele de apă reținute de corp și de a ne menține pielea frumoasă”, spune Dan Bujor.

Nu aștepta să ți se facă sete ca să bei! Dacă apare setea, organismul se află de mult în stare de deshidratare - la fel și “gura uscată” e semn tardiv de deshidratare. De aceea trebuie să ne obişnuim să bem des apă astfel încât ca să prevenim setea, deci deshidratarea.

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

  • Organismul uman e alcătuit, în proporție de 65 - 80%, din apă. Ea este ingredientul principal, prin urmare, e important nu doar să o bem. Contează și calitatea ei, dacă ținem la sănătate. Tu ce fel de apă bei? Știi ce efecte are, pe termen lung, apa de la robinet? Dar cea îmbuteliată? Mihaela Dudescu, consultant în hidratare, vine cu toate răspunsurile.

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5