Lidl, compania care-și crește liderii de care are nevoie

Orice mare companie ajunge să-și consolideze în timp nu doar un anume statut de renume sau o echipă forte, ci și o tradiție proprie. Lidl nu face excepție. Și asta din simplul motiv că la aproape 7 ani de la sosirea sa în România, Lidl și-a creat faima de companie care-și crește angajații. Fiindcă nu e de ajuns să ai parte de o echipă de „Resurse Umane”, mai mereu inspirată în alegerea celor care bat la porțile companiei, ci și să știi să lași deschise porțile afirmării. Iar în Lidl lumea știe că ți se oferă încă din prima zi șansa de a te dezvolta și de a promova constant.

Poți fi angajat în funcția de vânzător și te poți trezi peste câțiva ani, în care ai muncit cu entuziasm,că ai ajuns Manager de echipă. Sau chiar mai sus, în funcție și de pregătirea ta profesională. Sau ai plecat din funcția de lucrător la în depozit, dintr-o anumită zonă și ajungi  să preiei în mâinile tale destinul întregului depozit și al colegilor. Nu sunt vorbe goale, întrucât au în mare proporție acoperire în realitate.

Să luăm câteva exemple. Iulian și-a început aventura profesională în cadrul grupului Lidl cu ceva timp în urmă. Unii l-ar aprecia ca mult, alții nu le-ar împărtăși deloc opinia. A început undeva în zona Sibiului. Aproape fiecare dintre magazinele Lidl din inima Ardealului, mai exact din zona fostei capitale culturale europene din 2007 sunt foarte cunoscute, astfel încât dacă în zonă vorbești despre cei de la Lidl Șelimbăr sau Lidl Terezian localnicii nu se vor sfii să-ți vorbească despre angajații speciali sau despre ofertele care le-au cucerit recent inima.



Iulian, ca să revenim la el, a pornit de la postul de vânzător și a învățat totul despre business-ul Lidl, despre această lume a promoțiilor săptămânale. Și apoi a promovat pas cu pas. Mai întâi a ajuns Adjunct Manager Magazin, apoi Manager Magazin, apoi Șef de vânzări. În prezent e Director de vânzări. Dacă-l întrebi cum a ajuns să facă o asemenea carieră își amintește cu drag despre începuturile lui și despre toate cele învățate. Este în continuare modest și i se pare că ascensiunea sa profesională nu trebuie să intre în topul știrilor locale.

Alexandru, un alt angajat Lidl, are o poveste similară, dar în alt domeniu. Vine din altă zonă a țării, din sud, de lângă București. Spre deosebire de Iulian, Alexandru nu ezită să afirme că a simțit o atracție specială pentru Lidl România, ca și cum ar fi știut dintotdeauna că aici va fi a doua lui casă. A pornit ca lucrător în depozit și astăzi, după mai puțin de cinci - șase ani, e Directorul depozitului de lângă Ploiești. A fost pe rând lucrător, apoi șef de echipă, șef de departament, Project Manager Logistică. Azi e Director și conduce unul dintre centrele logistice ale companiei, un fel de „inimă” fără de care magazinele din regiune nu ar putea supraviețui prea mult timp dacă s-ar produce chiar și o simplă abatere în programul său de funcționare. Știe căror provocări e supus zilnic, dar preferă să le păstreze pentru el. E asemenea unei vedete fotbalistice, care nu uită niciodată că trebuie „să intre în meci, călcând mereu iarba cu piciorul drept în față”. Alexandru este, de altfel, un împătimit al fotbalului, iar echipa sa de fotbal, Tunarii Nedelea, a făcut anul trecut furori în campionatul intern. Au ieșit doar pe locul al treilea, din 40 de echipe aliniate la start, dar revanșa e déjà programată pentru 2018. În fond, așa cum spune și Alexandru, „tot ceea ce-ți propui poate deveni realitate dacă tu crezi în ceea ce faci”. „Nu contează atât de unde începi să lucrezi, dacă ești doar un simplu muncitor sau Director. Ceea ce contează cel mai mult e să muncești cu pasiune. Să muncești cu plăcere, știind că o faci și pentru tine, și pentru cei din jur, și pentru cei care vor vine după. Și atunci vei ști cu certitudine că ceea ce faci e de folos”, mai spune Alexandru, Director Depozit Lidl.