Uite unde poţi încheia cea mai bună poliţă de asigurare!

Ultima actualizare:

Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor a introdus o nouă obligaţie pentru firmele de asigurări, favorabilă consumatorilor.

Mai exact, societăţile de asigurare trebuie să realizeze o statistică lunară şi periodică cu numărul de reclamaţii primite de la clienţi şi soluţiile favorabile.

Această statistică trebuie făcută publică pe site-urile oficiale ale companiilor.

Unde se regăsesc cele mai multe reclamaţii?

În primul semestru al anului, zece societăţi de asigurare din România au primit în jur de 7500 de reclamaţii din partea clienţilor.

Repartizarea acestora este însă departe de a fi uniformă sau constantă.

Pe primul loc, în primul semestru al acestui an, se află Astra Asigurări, cu mai mult de 37% din totalul reclamaţiilor.

Pe locul al doilea, la distanţă destul de mare se află Asirom, cu aproximativ 15% , urmat de Omniasig şi BCR Asigurări, fiecare cu un procent de aproape 11%.

În primele şase luni ale anului, cele mai puţine reclamaţii le-a primit Uniqua Asigurări (112) şi Groupama (149). Topul este cu mult diferit de anul trecut.

2011: Omniasig, cel mai reclamat

Per total, în 2011, cele mai multe reclamaţii le-a înregistrat Omniasig, cu 24% din total, urmat imediat de Euroins, acesta din urmă având un procent similar.

Cele mai mici ponderi ale reclamaţiilor primite, între 2% şi 3% din total, le-au prezentat Allianz, Groupama şi Uniqa.

Majoritatea răspunsurilor, favorabile clienţilor

Pe lângă numărul mare de reclamaţii, un alt indicator important este şi rata soluţiilor favorabile oferite consumatorului.

Astfel, în condiţiile în care numărul efectiv de sesizări poate varia în funcţie de mărimea companiei sau orientarea către zona clienţilor persoane fizice, ponderea soluţiilor favorabile clienţilor oferă o imagine a calităţii produselor şi serviciilor oferite de fiecare societate în parte.

În primele 6 luni ale anului, aproximativ 88% din totalul reclamaţiilor primite au fost soluţionate în favoarea clientului la Euroins, Omniasig şi Astra Asigurări.

La polul opus se află Allianz şi Carpatica Asig, unde sub 20% din sesizări au dat dreptate clientului şi au indicat că societatea în cauză nu a acţionat corect în relaţia cu aceştia.

Amenzi din cauza numărului mare de reclamaţii

Numărul ridicat al amenzilor a adus nu doar societăţile de asigurare în vizorul Comisiei de Supraveghere a Asiguratorilor dar şi pe conducătorii acestora.

Astfel, în luna mai, CSA a sancţionat opt persoane din conducerea a cinci societăţi de asigurare.

Valoarea totală a amenzilor s-a ridicat la 80.000 lei, iar cea mai mare amendă, de 30.000 lei, a primit-o preşedintele Astra.

Pe lângă amenzi s-a emis şi un avertisment scris pentru şeful departamentului de daune de la Carpatica Asig.

Asigurarea pentru copii, în topul preferinţelor

Părinţii preferă produsele tradiţionale dea sigurare pentru copiii lor.

Aceste produse au cumulat 70% din portofoliul total de poliţe pentru copii încheiate de Alico anul trecut.

Potrivit informaţiilor oferite de firma de asigurări Alico, anul trecut părinţii au preferat produsele tradiţionale de asigurare pentru copiii lor.

Astfel, s-au încheiat fie asigurări speciale destinate copiilor, fie părinţii i-au inclus pe cei mici în asigurările suplimentare ataşate altor contracte de asigurare care oferă beneficii de spitalizare şi intervenţii chirurgicale în caz de accident şi îmbolnăvire.

Vârsta copiilor pentru care părinţii au ales să încheie o asigurare a fost de 5 ani.

image
image
image
image
image
image
pensie jpeg
pupaza pexels jpg
schelet arhiva jpg
Valea Cernei și Cernișoarei, după inundatii  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (90) jpg
ungaria romania colaj pexels jpg
Gustav Klimt Immersive Experience Gold in Motion 2 jpg
cafea jpg
renovare apartament jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net