Povestea indianului care ajută copiii români să recupereze materia de la școală

tushar-advani.jpg

Tushi are 21 de ani
Tushi are 21 de ani

Pandemia de COVID-19 a lăsat multe nenorociri în urma ei. A luat vieți, ne-a ținut prin spitale, a afectat economia și ne-a îngrădit libertatea. O generație întreagă de copii a avut și ea de suferit după ce școlile s-au închis și au trecut în online. Dar dacă pe unii greutățile îi fac mai duri și mai încrâncenați, din alții scoate tot ce-i mai bun. Mii de voluntari s-au mobilizat în această perioadă în tot felul de acțiuni umanitare. Printre ei, și un tânăr indian, stabilit la București.

900.000 de elevi au fost absenți de la cursurile online în semestrul al doilea al anului școlar 2019-2020 din cauza lipsei device-urilor, iar potrivit studiilor, doar 3 luni pierdute în procesul de învățare situează elevii cu un an jumătate sub nivelul clasei urmate. Orele remediale au devenit urgența numărul 1 a sistemului de învățământ. În acest context, Narada are o inițiativă unică în România – pregătirea unei platforme gratuite de educație remedială, prin care decalajele severe de nivel de pregătire să fie diminuate. Proiectul implică mobilizarea unor importante resurse, de la cele materiale și de know-how până la cele umane. Între voluntarii care au ales să-și dedice timpul și energia inițiativei Narada se numără și Tushar Advani, zis Tushi, un tânăr indian de doar 21 de ani, pasionat să mobilizeze comunitățile în acțiuni îndreptate spre binele tuturor.

Tushi trăiește în România de la 8 ani

Tushi a venit a venit în România datorită tatălui său, stabilit aici de 26 de ani. Acesta a trăit 5 ani la Timișoara, apoi s-a mutat în București și și-a deschis propriul business. Înainte de aceasta, timp de 11 ani, cât a fost angajat, nu a avut voie să-și aducă familia în țară. Așa se face că Tushi și-a cunoscut tatăl abia la vârsta de 8 ani, când acesta a primit cetățenia română și a putut să îți reunească familia la București.

A mai fost implicat în acțiuni de voluntariat

La doar 21 de ani, Tushar Advani nu este la prima inițiativă de voluntariat. S-a implicat în educație civică, chemând tinerii la vot, le-a creat liceenilor posibilitatea să se implice în voluntariate și să participe la workshop-uri și alte activități extracurriculare, a organizat tabere de public speaking cu traineri din străinătate. Entuziasmul tânărului indian pare a fi molipsitor, pentru că în acest moment, sub organizarea sa, la Narada se conturează o importantă comunitate națională de voluntari, în număr de 200, care lucrează în sprijinul educației remediale. „Scopul meu este să creez o comunitate care să sprijine inițiativele pentru educație, dar să reprezinte un suport și pentru fiecare persoană în parte. Prin voluntariat, am învățat să fiu mai deschis, să nu-mi fie teamă să arăt ceea ce simt. Am descoperit că asta înseamnă putere și nu slăbiciune. Îmi este foarte ușor să empatizez cu oamenii din jurul meu, să mă conectez la ei”, a declarat Tushar Advani.

Loading...
 
 

Citește și

  • elevi in clasă cu masca de protecție

    Pandemia a pus la grea încercare sistemul de învățământ. Școala online nu e punctul nostru forte și zeci de mii de elevi au rămas în urmă cu materia din cauză că nu au avut tablete sau acces la internet. Tocmai de aceea, ministrul Educației a promis că se vor face ore remediale. Acestea vor începe din 8 martie și sunt destinate doar unei anumite categorii de copii. Părinții trebuie să depună cereri.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1