Click! te învaţă să te fereşti de reducerile false

Ultima actualizare:

    Nebunia cumpărăturilor de Sărbători revine în forţă odată cu sezonul ofertelor promoţionale. De la începutul lunii și până la 15 ianuarie găsiţi în magazine promoţii substanţiale, la preţuri mai mici, chiar şi cu 50%.
Nebunia cumpărăturilor de Sărbători revine în forţă odată cu sezonul ofertelor promoţionale. De la începutul lunii și până la 15 ianuarie găsiţi în magazine promoţii substanţiale, la preţuri mai mici, chiar şi cu 50%.

Peste câteva zile începe sezonul reducerilor, iar acum magazinele sunt pline de promoţii care mai de care mai atractive. Cu toate acestea, perioada soldărilor te poate lăsa cu buzunarele goale dacă nu ştii cum să te fereşti de capcane. Click! a aflat de la specialiştii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor ce trucuri folosesc vânzătorii în această perioadă. Uite la ce trebuie să fii atent!

Ce conţine eticheta

Specialiştii Direcţiei de Supraveghere Piaţă din cadrul ANPC ne sfătuiesc să fim foarte atenţi la eticheta produsului scos la reducere. Pe lângă numele producătorului sau al importatorului, pe lângă menţionarea ţării de provenienţă, eticheta trebuie să arate noul preţ lângă preţul anterior, barat.

De asemenea, se acceptă menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele corespunzătoare, dar şi menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Anunţurile, cât mai vizibile

Orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma în care este redactat, de modul de publicitate şi motivele reducerii, trebuie să se adreseze tuturor consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă.

 Orice anunţ de reducere de preţuri trebuie să indice în cifre această reducere, în raport cu preţul iniţial.

De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în procent trebuie efectuat vizibil pentru fiecare produs în parte astfel: prin menţionarea noului preţ lângă preţul vechi barat, prin menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele respective sau prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul vechi, barat.

Atenţie la afişele promoţionale!

 La sfârşitul perioadelor de reducere, vânzătorii mizează pe un alt truc. „Ultimele zile de reduceri! Ultimele promoţii!"

Acest gen de afişe lipite pe geamurile magazinelor servesc unui scop precis: să creeze panică, un sentiment de urgenţă. „Trebuie să cumpăr neapărat, mâine nu voi mai găsi la preţuri aşa de mici!" îţi spui în gând şi cheltuieşti fără să-ţi dai seama că ai fost manipulat.

Vânzătorii îţi induc sentimentul că în altă zi nu ai mai avea timp să faci cumpărături, că vei rata ocazii unice, cu care nu te vei mai întâlni. Acest sentiment de panică te face să cumperi pe loc, fără să mai gândeşti lucid.

Cum calculezi preţul

 Pentru a verifica dacă magazinul practică într-adevăr reducerile pe care le afişează, clienţii pot calcula preţul corect. Astfel, o bluză de 100 de lei care este redusă cu 50% va costa, acum, 50 de lei. În cazul în care nu este aşa, iar produsul costă mai mult, te poţi adresa ANPC.

Se mizează pe lăcomia clienţilor

 „Ia trei perechi de blugi şi primeşti una gratuit!" Îţi sună cunoscut acest tip de anunţuri? Gândeşte-te bine: chiar ai nevoie de patru perechi de blugi? Căci, iniţial, tu ai intrat în magazin să cumperi doar o cămaşă.

Pentru că managerul mizează pe dorinţa ta de a face cât mai multe cumpărături, îţi poate întinde capcane în care tu să cazi foarte uşor.

Reducerile de sezon încep, oficial, la 15 ianuarie

Firmele care comercializează îmbrăcăminte şi încălţăminte din sezonul toamnă 2011-iarnă 2012, pot scoate la vânzare la preţ redus aceste produse începând cu data de 15 ianuarie.

Reducerile de preţ sub forma soldărilor se pot efectua la articolele de sezon până la 15 aprilie, conform OG 99/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Articolele scoase la vânzare trebuie să fie dintre acelea vândute în mod obişnuit, iar stocul propus pentru soldare să fie constituit cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzărilor.

Eşti nemulţumit?Iată cui te poţi adresa!

Clientul nemulţumit trebuie să încerce să rezolve neînţelegerea pe cale amiabilă cu vânzătorul.

„Dacă nu se ajunge la o înţelegere, consumatorul poate depune o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti", ne-a spus preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu. Detalii privind depunerea unei reclamaţii se găsesc pe site-ul ANPC www.anpc.gov.ro la Info reclamaţii.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
seva mesteacan
profit record banci jpg
Grasime abdominala_shutterstock 1015212598 jpg
alexandru moruzi (2) jpg
pounds 2391239 1280 jpg
bf17828c1172fb1a0ab3c6f43bf0015c jpg
cos de cumparaturi  jpeg
fugar jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net