Vouchere de 9.000 de lei pentru schimbarea mașinii. Ce modele îți poți cumpăra

rable-masini-casare-vouchere-primaria-capitalei.jpg

rable, masini, casare, vouchere
Mașinile uzate sunt casate, iar în schimbul lor se primește câte un eco-voucher

Bucureștiul este sufocat de trafic, e poluat, în special, de la noxele mașinilor. Nu mai puțin de 1,3 milioane de autoturisme sunt înmatriculate în Capitală, iar alte peste 300.000 tranzitează zilnic orașul. Autoritățile locale s-au gândit la o soluție: vouchere de 9.000 de lei pentru schimbarea mașinii vechi. Iată ce modele îți poți cumpăra!

Cine are mașină uzată ar putea primi câte un tichet în valoare de 9.000 de lei în schimbul ei. O dai la fier vechi, iar cu voucher-ul primit de la Primăria Capitalei, plus ce ai pus de-o parte, trebuie să-ți iei o alta nouă.

Autoritățile vor să pună la bătaie 5.000 de eco-vouchere pentru anul 2018-2019 pentru achiziționarea de autovehicule cu nivel redus de emisii-Euro 6, non-diesel şi alte mijloace de locomoţie noi, non-diesel şi electrice.

Dar, deocamdată, ideea se află la stadiu de proiect de hotărâre și va fi discutat în ședința de mâine a Consiliului General al Municipiului București Proiectul.

Dacă propunerea va trece, cei care se vor înscrie în program este obligatoriu să nu aibă taxe și impozite neplătite.

Nu se cumulează cu tichetul Rabla  

Sumele pentru acoperirea acestui program vor fi acoperite din bugetul local al Primăriei Capitalei.

Regulamentul programului va fi elaborat de o comisie formată din specialişti din cadrul Direcţiei de Mediu, Direcţiei Generală Economică, Direcţiei Transporturi, Direcţiei Juridic şi Direcţiei Informatică din cadrul aparatului de specialitate al primarului general.

Eco-voucherul de la primărie nu se poate cumula cu cel acordat de Ministerul Mediului prin Programul Rabla, de 6.500 de lei.

Oricum, cea mai ieftină mașină Euro 6 costă peste 10.000 de euro, fără dotări, iar una electrică depășește 25.000 de euro.

Potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor aferente structurii parcului auto din 2016, jumătate dintre mașinile care circulau pe șoselele României erau mai vechi de 11 ani.

Multe hârburi circulă în România

 În plus, aproape jumătate de milion de autoturisme second hand s-au înmatriculat de la începutul anului în țara noastră, dupa ce în februarie 2017 a fost eliminat timbrul de mediu. Pentru multe dintre aceste autoturisme vechi românii ar putea plăti, anual, o taxă împovărătoare, în funcție de vechime și de norma de poluare.

Astfel, proprietarul unei mașini cu motor Euro 6 ar putea datora statului circa 40 de euro, în schimb, pentru una non-euro, 200 de euro anual.

O cincime dintre mașinile care circulă pe șoselele patriei au motoare non-euro sau Euro 1 si Euro 2.

Iată care sunt norme de poluare și anii începând cu care producătorii de autoturisme au fost obligați să le respecte: Euro 1 (1992), Euro 2 (1997), Euro 3 (2001), Euro 4 (2006), Euro 5 (2011) și Euro 6 (2015).

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1