Varvara şi Maria sapă la metrou

Ultima actualizare:

    Lungime: 70 metri  Greutate: 960 de tone  Greutate freză: 180 tone; Diametru: 6,5 metri; Număr „dinţi”: 58; Capacitate săpătură:  15-30 metri cubi pe zi
Lungime: 70 metri Greutate: 960 de tone Greutate freză: 180 tone; Diametru: 6,5 metri; Număr „dinţi”: 58; Capacitate săpătură: 15-30 metri cubi pe zi

"Monstrul" de la Răzoare începe să prindă contur. Adus pe bucăţele cu vaporul din Turcia şi cărat cu 63 de maşini agabaritice până la Bucureşti, utilajul care sapă tunelurile de metrou pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor a început să fie asamblat de muncitori. Aceştia s-au gândit să-l şi boteze cu nume de sfinţi: Varvara şi Maria.

Peste trei ani vom circula cu metroul în Drumul Taberei. Asta ne promit constructorii, care s-au pus pe treabă. Ca să fie siguri că termină la timp, aceştia au adus din Turcia o "cârtiţă de oţel".

O ditamai foreza, pregătită să sape tunelurile de metrou. Muncitorii o asamblează deja la Răzoare, pe amplasamentul viitoarei staţii de metrou "Academia Militară". Pentru ca treaba să meargă ca unsă, firma constructoare a adus două astfel de utilaje de forat, iar în septembrie va veni şi a treia, atunci când vor începe să sape.

Fiecare are 70 de metri lungime, înaintează 30 de metri pe zi, pe sub pământ şi cântăreşte 960 de tone, adică de 34 de ori mai mult decât cel mai cunoscut avion de pasageri din lume (Boeing 737). Maşinăriile vor realiza cei 6 km de galerii subterane ale tronsonului de metrou Drumul Taberei-Eroilor.

"Amândouă vor începe să sape galeriile de la Academia Militară spre Drumul Taberei, iar cea de-a treia, de la Academie spre Eroilor", ne-au explicat constructorii.

Ca să le poarte noroc, scuturile vor fi botezate. Ele vor primi nume de sfinţi: Maria, care însemană sfânta tuturor credincioşilor şi Varvara, sfânta minerilor.

Dacă utilajul nu întâmpină obstacole în subteran, ar trebui să ajungă la capătul de linie al Magistralei 5 (staţia Râul Doamnei) în circa 200 de zile. Bucureştenii din Drumul Taberei vor avea acces la 9 staţii noi, care vor fi gata în 2015. Realizarea lor costă 215 milioane de euro.

Teren de fotbal la staţia Piaţa Muncii

În staţia de la Piaţa Muncii a fost creat un teren de fotbal în miniatură. Are 15 metri lungime şi 5 lăţime şi anunţă meciul Dinamo- Rapid, din Cupa României, ce va fi disputat pe 23 mai. E dotat cu porţi, scrie pe el Arena Naţională, însă îi lipseşte mingea.

"Nu le putem da o minge călătorilor pentru că poate ajunge pe linii", ne-au spus cei de la Metrorex. Inventivi, copiii au încis o partidă de fotbal cu o sticlă din plastic.

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net