Vă vine să credeți că se întâmplă în România? Pe aici, trenurile vor goni cu 160 de kilometri pe oră!

simeria1.jpg

Magistrala feroviara Simeria - Gurasada
Muncitorii lucrează de zor pe șantierul magistralei feroviare
Foto: Facebook / Marcel Banu

Imagini cu șantierul Gurasada - Simeria, noua magistrală feroviară din vestul ţării! Se muncește intens în mai multe zone de pe acest tronson, cea mai mare investiţie de infrastructură derulată în judeţul Hunedoara. Unul dintre punctele de lucru este podul peste râul Cerna, din zona aerodromului de la marginea Devei.

Pozele de pe şantierul noii magistrale feroviare din vestul României, pe care trenurile vor putea circula cu 160 de kilometri pe oră, au fost realizate de Marcel Banu, un hunedorean pasionat de fotografie, şi publicate pe pagina sa de Facebook. „Imaginile surprind procedurile spectaculoase de ridicare a podului vechi peste râul Cerna şi de translatare a celui nou pe poziţia finală. În plus, a început demontarea stâlpilor de susţinere şi a şinelor pe al doilea fir care urmează a fi reabilitat, în timp ce traficul se va muta pe prima linie deja finalizată”, informează Asociaţia Pro Infrastructura.

Nu mai puțin de 17 poduri

simeria2.jpg

Santierul caii ferate Simeria - Gurasada
Foto: Facebook / Marcel Banu

Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat pe 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat pe 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este luna octombrie 2020. Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care 3 peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare și lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile, obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Finalizarea întregului proiect: 2024

„Lucrările pe magistrala Arad - Simeria vizează modernizarea prin reconstrucţie a 144 de kilometri de cale ferată dublă electrificată pentru aproximativ 1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte fonduri nerambursabile. Distanţa este împărţită în patru loturi: 2A Ghioroc - Bârzava, executat de Astaldi - FCC (peste 40% stadiu fizic), 2B Bârzava - Ilteu, cu aceiaşi antreprenori, Astaldi  -FCC (tot 40% progres), 2C Ilteu – Gurasada, cu asocierea Alstom – Aktor -Arcada (în urmă, sub 20% în teren) şi tronsonul 3, între Gurasada şi Simeria, construit de FCC - Astaldi (aproximativ 30% stadiu fizic). Estimăm că lucrările vor fi gata în anul 2024, când trenurile de călători vor circula cu 160 km/h (viteză maximă) pe un traseu reconfigurat”, informează Asociaţia Pro Infrastructură.

Vezi galerie foto pe adevarul.ro!

Loading...
 
 

Citește și

  • În toamnă, au început lucrările pentru organizarea de șantier a Autostrăzii Sibiu-Pitești

    Birocrația hârțoagelor și a acordurilor de mediu ne lasă fără Autostrada Sibiu-Pitești. Cei de la Comisia Europeană (CE) refuză finanțarea proiectului până când autoritățile din România nu vor lua măsuri pentru a proteja o specie de gândac care trăiește în zonă.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1