Titi Aur îţi spune cum să faci economie la carburanţi

Ultima actualizare:

    Benzina şi motorina s-au scumpit
Benzina şi motorina s-au scumpit

De azi, s-au scumpit carburanţii şi, dacă vrei să mai circuli cu maşina aşa cum ai făcut-o până acum, ar trebui să ştii cum să reduci consumul de benzină sau motorină. Pentru că se poate. Campionul Titi Aur ne spune cum ar trebui să conducem ca să economisim carburant şi bani.

Condu economic! Viteza economică este până în 100 km/oră. După 100 km/oră consumul începe să crească vizibil. Viteza economică este aproximativ aceeaşi cu viteza legală. Deci, dacă vei conduce legal, vei face şi economie la carburant.

Atenţie la presiunea în cauciucuri. Dacă presiunea în anvelope este mai mică decât trebuie, vei consuma mai mult carburant faţă de situaţia în care presiunea este corectă. Dacă presiunea este mai mare, facem o economie aparentă.  În realitate, avem o siguranţă mai mică în trafic: se uzează cauciucurile, se poate uza suspensia. O presiune corectă presupune un condus economic, în siguranţă şi ecologic.

simeon stalpnicul png

Evită accelerarea bruscă. Aceasta duce la un consum de carburant foarte mare. Dacă avem o maşină care consumă între 5-7%, când accelerăm consumul se ridică la 15, 25%. Accelerează uşor, fără să bruschezi maşina. Evită plecările de pe loc cu scârţâit de roţi.

Foloseşte frâna de motor. Dacă în faţa ta vezi semaforul pe roşu, tendinţa este să scoţi maşina din viteză şi să pui frână. Greşit! Acest mod de a opri maşina duce la un consum de carburant foarte mare. Ce trebuie să facem? Foloseşte cu încredere frâna de motor! La relanti, maşina va consuma între 1-1,5% pe oră. În frână de motor, consumul va fi zero. În primul rând, nu mai apăsăm frâna, deci nu mai consumăm carburant în plus. În al doilea rând, ne protejăm maşina: pneurile, plăcuţele de frână, pivoţii, bucşăraia etc.

Nu încălzi motorul înainte de a pleca la drum. Mulţi şoferi, mai ales în sezonul rece, încălzesc motorul înainte de a pleca la drum şi astfel, consumul de carburant creşte. Nu mai vorbim despre gradul de poluare. Este adevărat că motorul, când este rece, nu are putere maximă. Ce trebuie să facem? Porneşte încet de pe loc şi condu cu o viteză mai mică. Motorul trebuie să se încălzească până la 60 de grade Celsius. Dacă maşina nu-ţi arată acest termometru, trebuie să ştii că după 2,3 kilometri parcurşi motorul va ajunge la această temperatură. Depinde însă de temperatura de afară, căci vara avem sub capotă 60 de grade Celsisus fără ca maşina să fi fost pornită. Motorul se va încălzi mai repede în mers decât stând la relanti.

Nu frâna violent. Aici nu ne referim la momentele în care suntem efectiv obligaţi să frânăm brusc pentru a evita un accident. Vorbim despre frânările inutile. De exemplu, ai o maşină în faţă, accelerezi, ajungi prea aproape de ea,  apoi frânezi, iar accelerezi şi tot aşa.  Autoturismul din faţa noastră trebuie să aibă 2 secunde în avans, chiar 4,5 secunde în funcţie de condiţiile de trafic. Asta pentru ca tu să frâna şi să accelerezi cât mai rar.

Dacă eşti şofer şi vrei să înveţi să conduci în siguranţă, te poţi înscrie la cursurile de conducere defensivă, organizate de campionul Titi Aur.

Un raport al Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA, citat de economica.net, contrazice câteva mituri legate de consumul de carburant al maşinilor în care cred foarte mulţi şoferi.

1  Maşinile mai mici consumă mai puţin. Nu întotdeauna. Este o problemă de alegere corectă a mărcii dar maşinile mici consumă şi în funcţie de nevoile specifice de transport. Consumul  diferă în fucnţie de tehnologiile moderne de transmisie, injecţie, proiectare a caroseriei.

2 Transmisia manuală e mai economică. Progresele tehnologice ale transmisiilor automate au adus maşinile care le utilizează cel puţin la acelaşi nivel de consum ca şi al celor cu transmisii manuale.

3 Pornirile dese consumă mai mult carburant. Motoarele cu sisteme moderne de injecţie pornesc eficient, mai ales când sunt deja încălzite. Motoarele moderne lăsate să funcţioneze în parcare consumă cam doi litri de carburant pe oră. Repornirea deasă a motorului nu maipoate duce decât la stricarea demaroului.

4 Motoarele trebuie încălzite înainte de începerea călătoriei. Vehiculele moderne pot începe să ruleze la câteva secunde după pornirea motorului, chiar dacă nu pot fi încărcate la sarcină maximă.

5 Maşinile consumă mai mult pe măsură ce îmbătrânesc. Chiar şi maşinile de 10-15 ani au o creştere de consum redusă dacă sunt bine întreţinute. În plus, câteva  operaţiuni simple duc la economii mai mari. Astfel, schimbă filtrul de aer, foloseşte aditivi suplimentari, nu numai carburanţi aditivaţi. De asemenea, foloseşte carburanţi premium.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
zatun lac jpg
inaugurare jpeg 5 jpeg
furtuni ploi jpeg
casse tete jpg
man at supermarket jpg
Imparateasa Messalina jpg
Infarct - inima - boli cardiace FOTO Shutterstock
tocător de legume jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net