Sunt infiltrații la podul peste Dunăre de la Brăila. Ce se întâmplă cu siguranța proiectului

podul-de-la-braila.jpg

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai mare din România și al treilea ca lungime din Europa
Podul peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai mare din România și al treilea ca lungime din Europa
Foto: Ministerul Transporturilor
Citeste tot despre: 

Sunt infiltrații de apă la rosturile la podul peste Dunăre de la Brăila, dar și acumulări de apă în incinta blocurilor de ancoraj. Reprezentanții Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) spun, însă, că expertizele efectuate arată că aceste probleme nu pun în pericol finalizarea proiectului în condiții de siguranță.

CNAIR a solicitat o expertiză tehnică, care a fost finalizată pe 25 mai, iar concluzia a fost că ”apariția recentă a infiltrațiilor la blocurile de ancoraj nu afectează structura podului și nici nu pun, în viitor, în pericol siguranța circulației”.

Sunt infiltrații la podul peste Dunăre de la Brăila. Ce se întâmplă cu siguranța proiectului

Cu toate acestea, constructorul a fost obligat să remedieze de urgență afectele apărute. În plus, trebuie să monitorizeze strict lucrările efectuate la blocurile de ancoraj pe întreaga perioadă de execuție.

”În ultima perioada au fost constatate unele neconformități la blocurile de ancoraj, respectiv infiltrații de apă la rosturile orizontale și verticale de betonare a pereților perimetrali, precum și acumulări de apă în incinta blocurilor de ancoraj. În scopul executării în bune condiții de calitate a lucrărilor de intervenție, expertiza tehnică recomandă suplimentar și adoptarea mai multor măsuri”, explică cei de la Comapania de Drumuri.

Măsurile luate pentru podul peste Dunăre de la Brăila

Mai exact:

  • lucrările de intervenție se vor realiza pe baza unui proiect tehnic fazat pe detalii de execuție;
  • pe tot parcursul desfășurării lucrărilor de structură, beneficiarul va asigura supravegherea lucrărilor conform prevederilor legale;
  • beneficiarul va dispune luarea măsurilor ce se impun pentru respectarea normelor de protecție a muncii specifice lucrărilor efectuate.
  • pentru buna exploatare a podului și corecta monitorizare a acestuia sunt inițiate unele acțiuni pentru formarea unui grup de specialiști care vor administra acest obiectiv de investiții.

”Structura podului nu va fi modificată și realizarea în continuare a acestui obiectiv se face conform cerințelor tehnice din documentația de atribuire a contractului. Construcția podului este monitorizată și în ipoteza în care, după finalizarea acestei etape de supraveghere, se constată apariția altor degradări sau infiltrații, Antreprenorul va fi notificat în vederea extinderii perioadei de garanție a lucrărilor aferente acestui obiectiv de investiții”, mai spun autoritățile.

Podul peste Dunăre de la Brăila, gata în 2023

Podul peste Dunăre de la Brăila este al treilea pod ca lungime din Europa și este cea mai mare lucrare de infrastructură din România, din ultimii 30 de ani.

Fondul European de Dezvoltare Regională asigură o finanțare de 363 de milioane de euro pentru podul suspendat și pentru 23 km de drumuri ce fac legătura dintre Brăila, aflată pe malul vestic al Dunării, și județul Tulcea, situat pe partea estică, notează portalul ec.europa.eu.

Podul și drumurile de legătură vor spori viteza și siguranța călătoriilor între Regiunea Nord-Vest a României și Marea Neagră, precum și către vecinii Republica Moldova și Ucraina.

Podul va avea patru benzi de circulație, la care se adaugă două benzi pentru pietoni și biciclete. Construcția a început în 2019 și este preconizată a se finaliza în 2023.

 

Citește și: 

Ce se mai întamplă pe cel mai mare șantier din România, podul de la Brăila peste Dunăre. Care este stadiul lucrărilor

Stadiul podului peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră început după Revoluție

 

 

 

 

 

Loading...
 
 
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1