Scăpăm de aglomeraţia de pe Valea Oltului la juma’ de preţ

Ultima actualizare:

    Valea Oltului este mai tot  timpul aglomerată, din cauza  restricţiilor de circulaţie Foto: Bogdan Voicu
Valea Oltului este mai tot timpul aglomerată, din cauza restricţiilor de circulaţie Foto: Bogdan Voicu

Noroc cu cei de la Comisia Europeană, altfel constructorii, în cârdăşie cu autorităţile, ne-ar fi jecmănit din nou. Traseul final pentru Autostrada Sibiu-Piteşti a fost avizat şi va costa jumătate din preţul anunţat de Dan Şova, pe când era la şefia Transporturilor.

De trei ani se tot vorbeşte despre autostrada care va trece Carpaţii. Au existat şapte variante de proiecte, dar după lungi discuţii şi dezbateri, inclusiv la Bruxelles, s-a optat pentru cea finală. Vorbim de prima propunere, despre care Dan Şova anunţa în 2013, în mandatul său de ministru la Transporturi, că va costa undeva la 3,2 miliarde de euro.

Comisarii europeni au tranşat totul rapid şi au arătat că lucrarea nu trebuie să coste mai mult de 1,67 miliarde de euro, ceea ce înseamnă în jur de 13 milioane euro/ km. Chiar şi aşa, mai mult decât în Grecia sau Germania, unde o şosea de viteză cu tuneluri şi viaducte ajunge la un preţ mediu de 10 milioane de euro/km. Intervenţia lor asupra preţului a venit întrucât România nu are bani să suporte costurile totale şi a apelat la fonduri europene nerambursabile, în valoare de 85%. Ceea ce înseamnă că bugetul de stat va plăti doar o mică parte.

Pe hârtie, Autostrada Sibiu-Piteşti are 123 de kilometri. Trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa. De aici, traseul se continuă pe Valea Oltului până la Boiţa. În prezent, tot traficul este preluat de DN7, care traversează Defileul Oltului, unde de cele mai multe ori se formează cozi interminabile.


    Singura  autostradă  care taie  munţii va avea  şapte tuneluri  şi 120 de poduri  şi viaducte
Singura autostradă care taie munţii va avea şapte tuneluri şi 120 de poduri şi viaducte

Mai mereu sunt lucrări de reabilitare a viaductelor, astfel că circulaţia este restricţionată. Următorul nod rutier va fi la Veştem şi se va intersecta cu drumul Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu centura Sibiului.Ministrul Transporturilor Sorin Buşe a anunţat, ieri, că termenul de finalizare este 2021, iar lucrările ar urma să înceapă la anul. Cele două tronsoane de capăt, Piteşti - Curtea de Argeş şi Sibiu - Câineni, ar urma să fie finalizate până în 2019, iar celelalte în următorii doi ani. Studiul de fezablitate ar urma să fie gata luna viitoare.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
Manastirea Cernica FOTO Shutterstock
casa florilor jpg
dus jpg
iluzie optica jpg
Rione Terra Volcano jpg
cirese advertorial img 4 jpeg
norvegia pixabay jpg
Femeie care bea ceai FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net