Românii, avertizați să renunțe la cheltuieli nechibzuite. Prețurile vor crește cu circa 23%

cumparaturi-cadouri.jpg

Sfatul este să renunțați la cheltuielile inutile
Sfatul este să renunțați la cheltuielile inutile
Foto: Shutterstock

Renunțați la cheltuieli inutile! Specialiștii avertizează că ne așteaptă creșteri de prețuri, în special la produsele de bază. Dintr-o anchetă a Institutului Național de Statistică (INS) reiese că este vorba de majorări cu 23% .

În următoarele trei luni, managerii companiilor comerciale cred că prețurile vor crește cu circa 23%, reiese dintr-o anchetă a INS. Specialiștii îi sfătuiesc pe români ca, pe termen scurt, să renunțe la orice cheltuială nechibzuită.

„Vom intra într-o criză economică profundă, din care vom ieși destul de greu, dincolo de așteptările optimiste ale Guvernului. Ne aflăm într-o zonă în care consumul, prinicipalul motor al economiei, dă rateuri din ce în ce mai puternice”, subliniază, pentru Europa Liberă, Adrian Negrescu, managerul companiei de consultanță Frames.

Românii, avertizați să renunțe la cheltuieli nechibzuite. Prețurile vor crește cu circa 23%

Acesta explică faptul că în contextul economic dificil, românii sunt prudenți și cumpără mai puține produse și servicii, iar, prin urmare, companiile au încasări scăzute, dar și costuri în creștere. Consecința este o creștere a prețurilor.

„Dincolo de estimările oficiale ne așteptăm ca în a doua parte a acestui trimestru, să vedem o creștere între 8-10% a prețurilor, în special, pentru bunurile de folosință imediată, adică pe tot ce înseamnă consum agricol, bunuri din hipermarketuri, lucruri de zi cu zi pe care noi le cumpărăm. Toate acestea vin și într-o concordanță cu o potențială depreciere a leului”, mai spune analistul.

Încă de la finalul lunii februarie, când au apărut primele cazuri de coronavirus în țara noastră, românii s-au înghesuit în magazine pentru a-și face provizii, iar vânzările au crescut atunci cu 30%, arată raportul Retail Zoom.

Seceta și cumpăratul în execes, probleme pentru economie

Acesta centralizează datele din peste 3.000 de magazine, printre care Mega Image, Cora, Profi, Lidl, Carrefour, Penny sau Metro. Decretarea stării de urgență a făcut să explodeze vânzările în magazine, atât la produse alimentare, cât și la cele de îngrijire personală sau a casei. Băuturile alcoolice, tutunul, ouăle și produsele lactate, laolaltă cu produsele destinate prevenirii îmbolnăvirii cu coronavirus, au fost printre cele mai cumpărate. Iar prețurile au crescut în consecință.

Același raport arată că, media varia între 5% și 30% la peste 90 de categorii de produse monitorizate. La alimente, prețurile au crescut în medie cu 6,4%, față de 2019. 

Evitați să faceți investiții în case și mașini

Pentru produsele agroalimentare, dincolo de blocajul creat de pandemia de coronavirus, se mai adaugă și efectul secetei sau al inundațiilor, care afectează producția și, în consecință și prețurile. Astfel se anunță creșteri de preț la pâine, cartofi și alte legume. 

Dar, atât timp cât producătorii români nu vor avea marfă în magazine, produsele vor fi aduse din import, la prețuri mult mai mari. În acest context, românii sunt sfătuiți, pe cât posibil, să economisească pentru a trece cu biine peste perioada grea care va veni și să renunțe la cheltuieli nechibzuite.

„Asta înseamnă achiziția de mașini, mai ales în leasing, achiziții imobiliare și tot ce ține de bunuri de folosință îndelungată care, în condițiile crizei nu își mai găsesc un fundament economic”, atarge atenția Adrian Negrescu, care subliniază că, în prezent, atât companiile cât și românii, sunt „în zona de supraviețuire”, dar, spre finalul anului, vor apărea și facturile de plată.

 

Citește și: 

https://www.click.ro/node/3531393

https://www.click.ro/news/national/91-dintre-companii-se-simt-afectate-de-criza-creste-rata-somajului-la-65-si-scad

 

 

 

Loading...