Reguli noi pentru cei care vând pe OLX, Publi24, Okazii

shopping-nline.jpg

Orice persoană care vinde produse online, pe site-urile de specialitate, în scopul de a câştiga bani va trebui să se supună regulilor impuse de obicei comercianţilor
Foto: pixabay

Orice persoană care vinde produse online, pe site-urile de specialitate, în scopul de a câştiga bani va trebui să se supună regulilor impuse de obicei comercianţilor. Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a modificat legislaţia și sunt reguli noi pentru cei care vând pe OLX, Publi24, Okazii și alte site-uri specializate.

Autoritatea Națională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a schimbat definiţia operatorului economic, astfel încât aceasta să cuprindă şi persoana fizică, alta decât persoana fizică autorizată, scrie adevarul.ro.

Reguli noi pentru cei care vând pe OLX, Publi24, Okazii

Astfel, operatorul economic este definit drept „persoana fizică ce desfăşoară activităţi independente, în mod repetat, în scopul obţinerii de venit, persoana fizică autorizată şi persoana juridică, care în cadrul activităţii sale profesionale fabrică, importă, transportă, depozitează sau comercializează produse ori părţi din acestea sau prestează servicii”.

Ca atare, orice persoană care vinde, în mod repetat, produse în scopul obţinerii de venit se va supune regulilor aplicabile comercianţilor.

Potrivit ANPC, operatorii economici sunt obligaţi:

Producătorii:

- să pună pe piaţă numai produse sigure şi, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate;

- să pună pe piaţă numai produse care respectă condiţiile prescrise sau declarate;    - să oprească livrările, respectiv să retragă de pe piaţă şi/sau de la consumatori produsele la care organele abilitate ori specialiştii proprii au constatat neîndeplinirea caracteristicilor prescrise, declarate sau care ar putea afecta viaţa, sănătatea, securitatea ori interesul economic al consumatorilor, dacă această măsură constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective sau limita pentru a limita eventualele prejudicii/pagube;

- să asigure, atât pe durata de fabricaţie, cât şi după scoaterea din programul de fabricaţie, pentru perioada cel puţin egală cu durata medie de utilizare, calculată de la data vânzării ultimelor produse, direct sau prin terţi abilitaţi, piesele de schimb aferente şi service-ul necesar produselor de folosinţă îndelungată;

- să folosească în activitatea de producţie şi depozitare spaţii corespunzătoare.

Distribuitorii/comercianţii:

- să se asigure că produsele oferite spre comercializare sunt sigure şi respectă condiţiile prescrise sau declarate;

- să nu comercializeze produse despre care deţin informaţii sau consideră că pot fi periculoase;

- să anunţe, imediat, autorităţile publice competente, precum şi producătorul despre existenţa pe piaţă a oricărui produs de care au cunoştinţă că este periculos;

- să retragă de la comercializare produsele la care organele abilitate de lege au constatat că nu îndeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, dacă aceasta constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective;

- să asigure condiţiile tehnice stabilite de producător pe timpul transportului, manipulării, depozitării şi desfacerii produselor;

Prestatorii de servicii:

- să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate, şi să anunţe imediat existenţa pe piaţă a oricărui produs despre care au cunoştinţă că este periculos;

- să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora;

- să respecte condiţiile prescrise sau declarate, precum şi clauzele prevăzute în contracte;

- să asigure, la prestarea serviciilor, condiţii igienice, condiţiile stabilite de producător, de actele normative în vigoare, precum şi cele specifice desfăşurării activităţii;

”Operatorii economici sunt obligaţi sa acorde despagubiri consumatorilor pentru pagubele suferite, inclusiv pentru cele colaterale cuantificabile, pe baza documentelor doveditoare mentionate in cadrul procesul verbal de constatare a contraventiei. Operatorii economici sunt obligaţi să răspundă reclamaţiilor consumatorilor în maxim 48 de ore, de la primirea acestora”, informează ANPC.

Amenzile pentru nerespectarea acestor obligaţii sunt cuprinse, în cazul persoanelor fizice, între 400 şi 10.000 de lei. (Sursa: adevarul.ro)

Citește și:

Ce trebuie să ştii când faci cumpărături online

Black Friday, de la vacanţe la produse bancare

Loading...

Citește și

  • plata cu cardul la magazin

    Tot mai mulţi români au carduri bancare, fie de credit, fie de debit, pe care le folosesc în mod obişnuit pentru efectuarea plăţilor, fie la comercianţi sau bancomate, fie online. De sâmbătă, 14 septembrie, regulile se schimbă radical, scrie adevarul.ro.

  • Cumpărătorii fideli vor avea parte de reduceri

    Săptămână de săptămână, românii își umplu coșurile la marile magazine. Iar costurile nu sunt deloc de neglijat. O familie lasă la cumpărături peste 300 de lei. Pentru a beneficia de reduceri, dar și de puncte bonus, un hypermarket le oferă clienților săi primul card de loialitate digital.