Medicii nevaccinați, obligați să se testeze pe cheltuiala lor. Ce se întâmplă cu cei care refuză

certifcat-covid.jpg

Medicii vor fi obligați să prezinte certificat covid
Medicii vor fi obligați să prezinte certificat digital Covid sau să se testeze săptămânal pe banii lor

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Medicii nevaccinați vor fi obligați să se testeze anti Covid săptămânal pe cheltuiala lor, iar cei care refuză vor fi suspendați din funcție, iar apoi își vor pierde locul de muncă. Acesta este un proiect de lege publicat, luni, 27 septembrie, de Ministerul Sănătății, și care, după ce va fi aprobat de Guvern, va merge în Parlament.

Medicii nevaccinați, atât cei din spitale de stat, cât și cei din unități medicale private vor trebui să dețină certificat verde Covid. Dacă nu vor avea acest document, cadrele medicale vor fi obligate să se testeze pe cheltuiala lor, iar cei care nu respectă această decizie ar putea să-și piardă chiar locul de muncă. Acesta este un proiect de lege publicat, luni, 27 septembrie, de ministerul Sănătății, care, după ce va fi aprobat de Guvern, va merge în Parlament. 

Ministerul Sănătății a publicat luni, 27 septembrie, în transparență decizională, proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private. Potrivit documentului, personalul medical din spitalele publice și private va fi obligat să prezinte dovada vaccinării sau a testării. În cazul în care nu este prezentat certificatul verde, se va suspenda contractul de muncă pentru 30 de zile, după care contractul încetează de drept.

Cseke Attila, ministrul interimar al Sănătății: „Actul normativ, promovat în regim de urgență”

„Vrem să promovăm actul normativ în regim de urgență. Aceste măsuri sunt necesare în contextul epidemiologic actual, cu o creștere importantă a numărului de cazuri, când trebuie asigurată siguranța pacienților, dar și a personalului medical. Sistemul medical, prin excelență, se bazează pe știință, inovație și tehnologie, în care un loc important îl dețin vaccinurile”, a declarat Cseke Attila, ministrul interimar al Sănătății.

Certificatul trebuie să ateste îndeplinirea uneia din următoarele condiții:

  • vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
  • rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.

Cine suportă costurile testării anti Covid 

Personalul din cadrul unităților publice care nu prezintă rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepție fiind categoria de personal care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator se arată în document. 

Pentru unitățile private costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2 vor fi suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, fie de către angajați, fie de către angajator.

Ce se întâmplă cu medicii care nu prezintă certificat verde Covid 

În cazul în care personalul medical nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 se reglementează suspendarea de drept, pe o perioadă de 30 de zile a contractelor în baza cărora își desfășoară activitatea. După cele 30 de zile de suspendare, contractul personalului medical în baza căruia își desfășoară activitatea încetează de drept, iar pentru personalul din unitățile private care cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia își desfășoară activitatea.

În unitățile publice măsura încetării contractului în baza cărora își desfășoară activitatea personalul este necesară pentru a crea posibilitatea încadrării pe acele posturi a altor persoane, în vederea asigurării continuității activității, ținând cont de faptul că în unitățile respective numărul total al posturilor este limitat prin acte normative.

Și spitalele pot primi amenzi

Responsabilitatea pentru a asigura aplicarea acestor măsuri revine conducerii unităților publice și private.

Nerespectarea acestor obligații de către conducătorul unității respective reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei aplicată de către personalul împuternicit din cadrul direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București și din cadrul Inspecției Sanitare de Stat.

Măsurile din cadrul proiectului de lege se aplică și în unitățile din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale.

CITEȘTE ȘI: Marți a început imunizarea cu doza a treia de vaccin anti Covid

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5