Primul raport al accidentului din Apuseni

accidentapuseni63f79ceebbthumb63-1392560755.jpg

Primele constatări ale specialiștilor par să excludă problemele tehnice drept cauză a prăbușirii avionului
Citeste tot despre: 

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a prezentat luni, primele fragmente din raportul privind accidentul aviatic din Apuseni. Potrivit specialiștilor, documentul este aproape de finalizare și conține concluzia că avionul nu s-a prăbușit din cauza unor problem tehnice relatează corespondentul Mediafax

Specialiştii au examinat epava și locul producerii accidentului, au analizat, datele înregistrate pe GPS-ul găsit la bordul aeronavei, precum şi conformitatea sistemului ELT (Emergency Locator Transmitter) față de documentația tehnică de instalare, starea de funcționare, precum și momentul și modul de rupere al antenei de 406,025 MHz.

Investigatorii au studiat sistemul de căutare și salvare, în limita competențelor CIAS, prin analizarea legislației în vigoare, analizarea documentelor puse la dispoziție de către Romatsa, intervievarea personalului care a participat la acțiunea de salvare, analizarea documentației internaționale de referință și a fost întocmit un document intern care va fi utilizat în intocmirea raportului final.

 

De asemenea, au fost analizate condițiile meteo în care s-a desfășurat misiunea de zbor, prin studierea hărţilor cu datele meteorologice reale observate la staţiile meteorologice din reţeaua ANM, imaginilor radar provenite de la reţeaua meteorologică naţională radar, imaginilor transmise de satelitul meteorologic geostaţionar pentru Europa, METEOSAT-10 şi a materialelor de prognoză emise de ROMATSA.

 

Starea de funcționare a motoarelor la momentul producerii accidentului a fost analizată prin intermediul reprezentantului acreditat al NTSB, în laboratorul producătorului, respectiv Lycoming Engines din SUA.

 

"În raportul întocmit, producătorul motoarelor a menționat că nu a detectat anomalii tehnice care să indice afectarea puterii motoarelor în condițiile de testare", a precizat CIAS.

Comisia de investigaţii urmează să parcurgă mai multe etape, până la întocmirea raportului final în cazul accidentului din Apuseni. Este vorba de elaborarea unui document intern privind starea de funcționare a stațiilor de radiocomunicații montate pe aeronavă; analiza zborului din punct de vedere al controlului traficului aerian, analiză ce se efectuează împreună cu un expert cooptat de la Eurocontrol; integrarea în draftul de raport final a informațiilor relevante din toate analizele și expertizele efectuate; redactarea și validarea draft-ului de raport final, în conformitate cu procedurile interne CIAS, elaborate în temeiul prevederilor Anexei 13 ICAO.

 

Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic produs în 20 ianuarie 2014, în munţii Apuseni, într-o zonă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa dintre judeţele Cluj şi Alba.

 

În accident au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sfânta Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor. Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.

 

Epava avionului şi victimele au fost găsite de trei localnici, după căutări care au durat aproximativ cinci ore şi la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici

loading...
Loading...

Citește și

  • În ultimele două săptămâni, 50 de martori au trebuit să răspundă întrebărilor anchetatorilor în dosarul accidentului aviatic din Munţii Apuseni, în urma căruia pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au pierdut viaţa.