Poliţiştii vor să pună radare pe camerele de rovinietă

Ultima actualizare:

    Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are 74 de camere îndreptate spre şoferi, în toată ţara
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are 74 de camere îndreptate spre şoferi, în toată ţara

Toate radarele fixe ale Poliţiei sunt compromise. Cablurile de fibră optică au fost tăiate de muncitori, astfel că de patru ani oamenii legii nu le mai pot folosi. Acum încearcă să “se lipească” de camerele de rovinietă, ca să le folosească şi pe post de radare. Din păcate, nu este posibil în cazul tuturor sistemelor.

Poliţiştii le-au pus gând rău vitezomanilor. Vor ca cele 74 de camere de rovinietă ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să fie folosite şi pentru detectarea vitezei cu care circulă şoferii. Oamenii legii spun că sistemul va funcţiona pe baza unor senzori poziţionaţi în asfalt la o distanţă de 2,5 metri unul de celălalt. Acesta va calcula timpul în care maşinile vor parcurge distanţa dintre cei doi senzori. Cine va depăşi viteza legală va fi fotografiat de camera de rovinietă, iar proprietarul va primi amenda acasă. “O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe A2. Ne dorim să începem să aplicăm sancţiuni, iar primele amenzi vor fi aplicate începând cu anul viitor”, a declarat Florentin Brăcea, şeful Direcţiei Rutiere.

simeon stalpnicul png

Nu a fost încheiat până acum protocolul

Pe de altă parte, cei de la CNAIR spun că acest lucru nu este posibil în cazul tuturor camerelor pe care le deţine. “Camerele video care vor fi utilizate de Poliţie pentru identificarea vitezomanilor nu pot fi folosite şi pentru identificarea vehiculelor care nu deţin rovinietă. E vorba de două sisteme distincte şi de sisteme cu principii diferite de funcţionare. Doar sistemele ITS de pe Autostrada Soarelui pot fi folosite ca radare. Acestea sunt formate din mai multe camere video care identifică maşinile şi numerele de înmatriculare, iar cu ajutorul unei bucle inductive determină viteza de deplasare. Nu a fost semnat încă protocolul între cele două instituţii, iar specialiştii lucrează pentru identificarea unei soluţii tehnice”, au explicat, pentru Click!, cei de la CNAIR. 

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net