Peste un milion de români au cont pe Spațiul Privat Virtual al ANAF. Ce beneficii sunt și cum vă puteți înregistra pe platforma digitală

anaf-spv-spatiul-privat-virtual.jpg

Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual ar putea deveni obligatoriu pentru toți contribuabilii
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual ar putea deveni obligatoriu pentru toți contribuabilii

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Mai mult de un milion de persoane fizice au înrolate în Spațiul Privat Virtual (SPV). Asta îi ajută să nu mai stea la cozi, în fața ghișeelor, și să depună documentele de acasă, din fața calculatorului. Ce alte beneficii sunt și cum vă puteți înregistra pe platforma digitală.

A fost depășit pragul de un milion de persoane fizice înrolate în SPV, la care au acees cei de la Munisterul Finanțeilor  și ANAF.

Potrivit datelor oficiale, în acest moment, peste 1,6 milioane de utilizatori, persoane fizice și juridice, s-au conectat pe platformă.

Demersul de înrolare în SPV vine în sprijinul contribuabililor prin automatizarea schimbului de date fiscale și eliminarea depunerii fizice a anumitor declarații lunare specifice.

Spațiul Privat Virtual al ANAF. Ce beneficii sunt și cum vă puteți înregistra pe platforma digitală

Spaţiul Privat Virtual - SPV este un serviciu gratuit, accesibil permanent, care oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, cum ar fi:

  •  informaţii cu privire la obligaţiile fiscale;
  • posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;
  • informaţii cu privire la contribuţiile sociale;
  • acces și la alte servicii electronice pe care SPV le oferă.

„Faptul că românii înțeleg avantajele rezultate din înscrierea în SPV este de apreciat. Suntem într-un grafic ascendent în ceea ce privește procesul de digitalizare a administrației fiscale și încurajez, în continuare, cât mai mulți contribuabili să se înscrie pe platformă. Este vorba despre foarte mult timp câștigat și un acces facil la acte administrativ-fiscale și alte documente de interes. Împreună cu echipa din Ministerul Finanțelor, urmărim să identificăm și să implementãm o serie de mecanisme de simplificare a procedurilor de înrolare și autentificare în platformă, iar feedback-ul din partea utilizatorilor referitor la acest demers este binevenit. Am încredere că ANAF va găsi cele mai bune soluții pentru modernizarea și creșterea atractivității SPV, astfel încât din ce în ce mai mulți români să adere la această platformă digitală, pusa la dispoziție de Ministerul Finanțelor și ANAF”, a declarat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

Cum te înscrii în Spațiul Virtual Privat

Persoanele fizice care nu deţin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea şi pe bază de nume de utilizator şi parolă.

Ca să evite deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, persoanele fizice pot opta să realizeze autentificarea în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau ANAF.

Ce este Spațiul Privat Virtual

Spațiul Privat Virtual este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor în legătură cu situația fiscală a contribuabililor.

SPV constă în punerea la dispoziție a unui spațiu virtual, iar documentele comunicate prin acest serviciu au aceeaşi putere juridică ca cele comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Printre documentele emise automat de organul fiscal și comunicate persoanelor juridice se numără decizii de impunere din oficiu, documentele administrativ fiscale emise de organele de inspecție fiscală, cum ar fi decizia privind modificarea bazei de impunere după inspecția fiscală, notificarea inspecției, deciziile privind obligațiile de plată accesorii, acte de executare, cum ar fi somație, titlu executoriu, precum și informații relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înștiințării contribuabililor în scopul conformării voluntare.

În același timp, pot solicita prin intermediul SPV informații existente în baza de date ANAF precum situația datoriilor fiscale de plată și pot avea acces la istoricul declarațiilor înregistrate.

Tot prin intermediul SPV, pot fi emise documente precum: certificat de înregistrare fiscală, certificate de cazier fiscal, opinie privind aplicarea legislației fiscale, răspuns la sesizări, petiții, reclamații, cereri de audiență, document de soluționare a cererii de ajutor de stat.

Citește și: 

Venituri persoane fizice 2020. Declarația unică precompletată se descarcă din Spațiul Privat Virtual

Românii ar putea fi obligaţi să se înregistreze în Spaţiul Privat Virtual al ANAF
 

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Click desktop articole 580x400 p2

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5