Modificări în Codul Rutier: Ce propunere legislativă poate să te ţină până la 10 ani după gratii

amenzi-soferi.jpg

soferii
Şoferii prinşi de agenţii de circulaţie cu alcoolemie ridicată vor risca sancţiuni mai mari
Foto Click!

Cazul poliţistului de circulaţie mort după ce a fost lovit grav de un şofer turc aflat în stare de ebrietate se pare că va aduce unele modificări în Codul Rutier, mai exact, vorbim de înăsprirea pedepselor pentru cei care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor halucinogene.

Toamna acestui an vine cel mai probabil cu modificări în Codul Rutier. Tudor Ciuhodaru, deputat al UNPR, propune ca şoferii care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice şi poată fi pedepsiţi cu până la 10 ani de închisoare. Proiectul de lege înăspreşte astfel sancţiunile pentru cei ce se urcă băuţi la volan. Aplicarea unei astfel de modificări în Codul Rutier poate duce la scăderea numărului de accidente rutiere săvârşite de această categorie de şoferi.

Modificări în Codul Rutier: De ce se doreşte înăsprirea sancţiunilor

La baza acestui proiect de lege ce va aduce modificări în Codul Rutier stă la bază aparent o statistică îngrozitoare. În România, la fiecare 20 de minute este prins în trafic un şofer beat la volan. pe lângă acestea, aproximativ 30% dintre şoferii intervievaţi cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani recunosc că s-au urcat cel puţin o dată la volan după ce au consumat băuturi alcoolice(studiu publicat de 4tuning.ro). Pe lângă acestea, într-unul din trei accidente în care sunt implicaţi şoferi băuţi, moare cel puţin o persoană.

Modificări în Codul Rutier: Până la 10 ani de închisoare

Tudor Ciuhodaru propune ca pedepsele în cazul şoferilor cu alcoolemie penală ce săvârşesc un accident cu victime să ajungă la 10 ani. În cazul celor care sunt doar prinşi în urma controalelor, permisele ar trebui să fie suspendate între 5 şi 10 ani, adăugându-se încă 10 în cazul în care şoferul este recidivist. "Vreau toleranţă zero pentru alcool. La fiecare 20 de minute un șofer e surprins băut în trafic. Tolerantă legislativă și faptul că mulți scapă cu pedepse cu suspendare și îşi redobândesc cu ușurință carnetul duc previzibil la cazuri precum cel al polițistului accidentat grav de un șofer cu alcoolemie de 1,65 g/l. Nu este de neglijat nici tendința de creștere a celor ce se urcă băuți la volan, iar 30% dintre șoferii cu vârste cuprinse ântre 18 și 30 de ani declară că au condus cel puțin o dată după ce au consumat alcool", a declarat deputatul ce doreşte aceste modificări în Codul Rutier, potrivit hotweek.ro.

Modificări în Codul Rutier: Ţările europene, exemplu de legislaţie

Acelaşi deputat sugerează că ar fi indicat să ne inspirăm cu aceste modificări în Codul Rutier de la ţări precum Portugalia, Franţa, Anglia, Olanda sau Germania, ţări ce nu tolerează şi sancţionează mult mai rău astfel de abateri. "Aşa s-a ajuns ca din trei accidente mortale unul să fie legat direct de consumul de alcool. Măsurile pe care le propun sunt uşor de pus în practica şi nu presupun niciun efort bugetar, iar eficienţa lor e dovedită de scăderea cu 30-50% a numărului de evenimente rutiere soldate cu morţi şi răniţi în ţări precum Portugalia, Franţa, Anglia, Luxemburg, Olanda, unde atât conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice (0,8 g/l) sau refuzul testării, cât şi recidiva sunt pedepsite cu închisoare, amenzi de mii de euro şi pierderea permisului pentru minim trei ani”, a declarat Ciuhodaru.
 

Loading...

Citește și