VIDEO Metroul din Cluj: trenuri fără mecanic, 19 stații ultramoderne și o investiție de peste 2 miliarde de euro

Ultima actualizare:

    Autorităţile locale promit că, în 10 ani, capitala Ardealului va beneficia de un proiect de visFoto: Facebook/Emil Boc
Autorităţile locale promit că, în 10 ani, capitala Ardealului va beneficia de un proiect de visFoto: Facebook/Emil Boc

Nu e film Science Fiction! Consiliul Local din Cluj-Napoca a aprobat studiul de fezabilitate pentru metrou, fiind prezentat şi un clip video cu viitorul proiect. Trenuri fără conductor, care vor circula la interval de un minut şi jumătate, şi 19 staţii ultramoderne - iată reperele investiţiei.

A fost aprobat, la începutul săptămânii, Studiul de Fezabilitate pentru metroul din Cluj Napoca! Este vorba, practic, despre documentaţia şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida, Magistrala I de Metrou”.   Investiţia totală este de 2.052.196.984 de euro. Finanţarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) şi alocări de la bugetele naţionale şi locale, după cum a anunţat Emil Boc, primarul Clujului, pe Facebook. 

Concluzia specialiştilor a fost că varianta cea mai bună este metroul uşor, pe traseul Floreşti - Piaţa Unirii - Piaţa Mărăşti - Bulevardul Muncii - Europa Unită - Depou Sopor. Linia de metrou uşor va măsura 21,03 kilometri şi va avea 19 staţii subterane şi un depou suprateran, arată Adevarul.ro.


    Aşa arată interiorul vagoanelorFoto: Facebook/Emil Boc
Aşa arată interiorul vagoanelorFoto: Facebook/Emil Boc

Capacitatea de transport maximă la interval de 90 de secunde va fi de 15.200/21.600 de pasageri pe oră şi sens. Cu alte cuvinte, vor circula 40 de garnituri pe oră şi pe sens. Trenurile de metrou vor fi prevăzute cu tehnologie „driverless” (fără mecanic), ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord.


    Trenurile nu necesită personal de bordFoto: Facebook/Emil Boc
Trenurile nu necesită personal de bordFoto: Facebook/Emil Boc

După cum se poate observa în filmuleţul postat de Emil Boc pe reţeaua socială, peroanele vor fi prevăzute cu panouri de plexiglas cu uşi, care se deschid doar când trenul e în staţie, pentru evitarea accidentelor.Durata de realizare a investiţiei este puţin peste 10 ani - 128 de luni. Proiectarea preliminară va dura 18 luni, procedurile de licitaţie - 14 luni, iar proiectarea şi execuţia lucrărilor, inclusiv achiziţia de material rulant - 96 de luni. 

image
image
image
image
image
image
deschidere drum expres oradea jpg
Insomnie - lipsa somn - femeie in pat FOTO Shutterstock
jean hillard captura video jpg
barbat suparat jpg
toaleta freepik jpg
explozie petromidia jpg
Gratar FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net