Lucrările pentru lărgirea Prelungirii Ghencea și construcția Pasajului Domnești încep pe 9 septembrie

trafic_domnesti.jpg

Așa arată acum traficul la intersecția dintre Șoseaua de Centură și Prelungirea Ghencea
Traficul în zona Prelungirea Ghencea-Șoseaua de Centură este în prezent un coșmar pentru șoferi
Foto: Florin Suler

Cel mai mare proiect de infrastructură din sudul Capitalei a primit undă verde din partea Municipalității și a Ministerului Transporturilor. Luni 9 septembrie încep lucrările de modernizare a arterei Prelungirea Ghencea și se reia construcția pasajului suprateran Domnești.

Lucrările la Pasajul Domnești, care ar trebui să fluidizeze traficul la una dintre cele mai aglomerate porți ale Capitalei, intersecția Șoseaua de Centură cu Prelungirea Ghencea au început în 2017. Până acum însă au bătut pasul pe loc, fie din cauza unor probleme cu exproprierile, fie a unor neînțelegeri între Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei. În luna mai 2017, Compania Națională pentur Administrarea Infrastructurii Rutiere semna cu Asocierea Straco Grup – Comnord  – Specialist Consulting contractul pentru proiectarea și execuția obiectivului de investitii, termenul de finalizare fiind anul 2019.

proiect_pasaj_domnesti.jpg

Așa ar trebui să arate Pasajul Domnești după finalizare
Pasajul Domnești va fi gata în doi ani

Ce s-a întâmplat cu proiectul Pasajului de la Domnești

Ce prevedea proiectul? În primul rând un pasaj suprateran peste Centura municipiului Bucuresti și peste calea ferata care merge paralel cu șoseaua sub forma unui sens giratoriu suspendat. În acelasi an Guvernul aproba si actul normativ prin care urmau sa fie expropiate 107 imobile din zonă. Lucrările s-au derulat în ritm de melc iar explicația oficială a fost că Primaria Capitalei a blocat proiectul. Motivul? Specialiștii Municipalității au anunțat că vor să lege lucrările de la Pasajul Domnești de lărgirea Prelungirii Ghencea, de montarea pe această arteră a unei linii de tramvai, cu intoarcere fix sub Pasaj. Ca atare, proiectul a fost modificat, urmând a fi expropriate mai multe imobile, 127. A durat doi ani pentru ca Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei să-și coreleze proiectele și să facă rost de bani. Acum mai marii celor două instituții au anunțat că nu mai sunt piedici și pe 9 septembrie încep lucrările în forță.

tramvai_pe_prelungira_ghencea.jpg

Tramvaiul 41 va circula pe Prelungirea Ghencea și va întoarce în zona Pasajului Domnești
Traseul tramvaiului 41 va fi prelungit de la actualul terminal din Bd Ghencea, pe Prelungirea Ghencea până la Pasajul Domnești

Cum arată proiectul demarat de Primăria Capitalei

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că luni 9 septembrie încep lucrările de modernizare a arterei Prelungirea Ghencea. De lucrare se va ocupa una dintre companiile Primăriei Capitalei, Trustul de Cladiri Metropolitane. Oficial proiectul se numește”Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti și supralărgire Bulevardul Ghencea”și își propune fluidizarea traficului în această zonă a Capitalei. Va fi realizată o arteră gigant, care va începe din Bulevardul Ghencea, de la terminalul Tramvaiului 41, va traversa intersecția cu str. Brașov, se va continua cu Prelungirea Ghencea și se va termina cu Pasajul rutier Domnești, la intersecția cu Centura Municipiului București. Artera modernizată va avea aproximativ 6 km, cale dublă de tramvai, două benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete (dublu sens, amplasată pe o sigura parte a arterei), trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. După ce vor fi finalizate lucrările se va trece la etapa a II-a. Aceasta prevede amenajarea, la ieșirea din București, pe un teren viran delimitat de Prelungirea Ghencea și Șoseaua de Centură a unei construcții de tip park and ride care va avea la parter un terminal pentru transportul în comun. tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) iar desupra o parcare cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate. Potrivit unor surse din Primăria Capitalei, au fost deja virate proprietarilor, sumele pentru exproprierea primelor 50 de imobile aflate pe terenurile care vor fi folosite pentru lărgirea arterei.Valoarea totală a proiectului este de 122 de milioane de euro iar durata de finalizare este estimată la doi ani.

 

Citiți și

 

La Pasajul Domneşti s-a început lucrul cu o pauză

 

Prelungirea Ghencea va avea patru benzi și linie de tramvai. Transformarea durează doi ani și costă 559 de milioane de lei

 

 

Loading...

Citește și