Lucrarea la trenul spre Aeroportul Otopeni stagnează: «Nu m-am înţeles cu nimeni ca să renunţ la proces»

Ultima actualizare:
Casa Roxanei Mărişoiu a rămas singura care mai stă în calea trenului
Casa Roxanei Mărişoiu a rămas singura care mai stă în calea trenului

Mai sunt trei luni până la Euro 2020, dar situaţia lucrărilor la trenul spre Aeroportul Otopeni nu a fost tranşată. Construcţia rămâne blocată, deşi cei de la Ministerul Transporturilor au anunţat că au reuşit să ajungă la înţelegere cu proprietarii. Femeia care a blocat în instanţă lucrarea spune că pe ea nu a întrebat-o nimeni şi că peste câteva zile are un nou termen la Curtea de Apel.

Se lucrează zi şi noapte la construcţia căii ferate de aeroport, dar sunt şanse minime ca trenul să ajungă la Otopeni în mai, aşa cum a cerut ministrul Transporturilor Lucian Bode. În iunie, începe Euro 2020 şi Capitala este gazda a patru meciuri. Este cerinţă de la UEFA să avem tren sau metrou care să ducă suporterii de la aeroport în oraş. Dar cum lucrarea este blocată în instanţă, pe o bucată, nu se poate face nimic.

Muncitorii lucrează din ambele capete, iar pe DN1 s-au înălţat pilonii
Muncitorii lucrează din ambele capete, iar pe DN1 s-au înălţat pilonii

”Pe 22 martie am termen la Curtea de Apel pentru suspendarea lucrărilor şi în luna mai merge spre anularea hotărârii de guvern, prin care ar urma să fiu expropriată. Nu m-am înţeles cu nimeni ca să renunţ la proces, aşa cum s-a spus. Nu am fost contactată, doar cu cei de la hotel s-a discutat. Au fost nişte declaraţii trunchiate”, ne-a mărturisit Roxana Mărişoiu, care este decisă să se lupte până la final cu autorităţile. Trenul va trece la 6 metri distanţă de geamul dormitorului ei, după ce guvernanţii au stabilit ca ea să fie expropriată doar pe o parte din curte. 

Muncitorii lucrează din ambele capete, iar pe DN1 s-au înălţat pilonii
Muncitorii lucrează din ambele capete, iar pe DN1 s-au înălţat pilonii

”Vor să-mi dea aproximativ 2.700 de euro pe 146 mp de teren. Vreau să mă exproprieze cu totul la preţul real al pieţei, nu doar pe jumătate şi să mă lase să trăiesc cu trenul. Nu scrie proastă pe fruntea mea. Am înţeles că este de utilitate publică, dar nu poţi călca în picioare viaţa omului şi munca lui”, a continuat Roxana. În speranţa că lucrurile se vor aşeza, contructorul şi-a trimis muncitorii la treabă şi se lucrează non-stop. S-au ridicat pilonii în curtea aeroportului şi urmează să ajungă cu ei şi peste DN1, în faţa Hotelului Vienna House, cu ai cărui proprietari  s-a bătut palma. Totodată, se lucrează şi din celălalt capăt. Se forează, iar gardurile oamenilor au fost mutate. Astfel că Roxana este singura care mai stă în calea trenului.  Linia feroviară măsoară 3 km şi ar urma să lege Gara de Nord de Aeroporul Otopeni. Ea va supratraversa, pe un viaduct, strada Gara Odăii şi DN1 şi se va opri la Terminalul Sosiri al aerogării. Investiţia pentru această legătură feroviară este în jur de 80 de milioane de euro.


    Muncitorii lucrează din ambele capete, iar pe DN1 s-au înălţat piloniiFoto: Sever Gheorghe
Muncitorii lucrează din ambele capete, iar pe DN1 s-au înălţat piloniiFoto: Sever Gheorghe
image
image
image
image
image
image
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
aeroport tulcea delta dunarii jpg
vlad ciurea digi24
image
actualitate.net
image
actualitate.net