Iată câți bani au ”mâncat” stațiile de metrou care se deschid vineri!

Ultima actualizare:

    Stația Laminorului, la inaugurare. Foto: Florin Șuler
Stația Laminorului, la inaugurare. Foto: Florin Șuler

Am așteptat patru ani ca să circulăm până la capătul Magistralei 4- Gara de Nord-Străulești. Ultimele două stații ale tronsonului vor fi deschise a vineri.

În 2013 au început lucrările la stațiile Laminorului și Străulești și abia anul acesta au fost finalizate. Patru ani bătuți pe muchie.

Deschiderea stațiilor de metrou Laminorului şi Străuleşti va fi făcută cu mare pompă de ministrul

PSD se laudă cu inaugurarea

Transporturilor Răzvan Cuc, venit la cârma la instituției cu trei luni înainte de inaugurare. Practic, nu a făcut nimic pentru acest proiect, dar se laudă că totul este gata conform Programului de Guvernare PSD 2017-2020.

Deși stațiile sunt gata pentru călători, nu se circulă la această oră. Și asta pentru că se așteaptă ca demnitarul să ajungă la evenimentul de inaugurare, organizat între orele 12.00-14.00.

Abia după-amiză, oamenii de rând vor putea beneficia de metrou.


    Stația Laminorului
Stația Laminorului

Secțiunea Laminorului - Străulești are în total o lungime 2,1 kilometri, iar legătura dintre stațiile noi se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulație.

Lucrările pentru extinderea Magistralei 4 au început în 2013 și au costat 1,115 milioane lei, proiectul beneficiind de finanțare din fonduri europene.


    Stația Străulești. Foto: Florin Șuler
Stația Străulești. Foto: Florin Șuler

Lucrările, începute înainte de Revoluție

Lucrările la această magistrală au început încă din decembrie 1989 şi au fost reluate în 1990. Totuşi, din cauza fondurilor insuficient alocate, ritmul lucrărilor a început să scadă şi, ca urmare, în anul 1994 a fost întreruptă funcţionarea epuizmentelor şi s-au sistat toate lucrările.

S-a continuat doar operaţia de evacuare a apelor ce se infiltrau în interiorul tunelelor şi staţiilor de metrou.

Din cauza materialelor solide care s-au infiltrat în tunele acestea s-au deformat astfel că în 1996 s-au sistat şi operaţiunile de evacuare a apelor, ca măsură rapidă de combatere a acestui fenomen.

În anul 2000 a fost deschis primul tronson

În 1997 s-a obţinut un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii şi astfel s-a putut repara infrastructura existentă pentru ca ulterior, pe 1 martie 2000 să aibă loc deschiderea pentru călători a Magistralei 4 pe tronsonul Gara de Nord 2 – 1 Mai.

Tronsonul 1 Mai – Parc Bazilescu a fost pus în exploatare la 1 iulie 2011, cu staţiile Jiului şi Parc Bazilescu.

În Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este prevăzută prelungirea M4 până la Gara Progresul.

image
image
image
image
image
image
image png
scoala fara elevi jpg
vant puternic Inquam Photos jpg
Mount erebus hg jpg
p 22 Barcelona WC jpg
musetel jpeg
coins 1726618 1280 jpg
Marea Neagra dupa furtuna sursa foto A I  2 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net