«Filmul» accidentului din Apuseni în minute şi ore. Raportul salvamontiştilor

Ultima actualizare:

    Avion Iovan accident aviatic (FOTO MEDIAFAX)
Avion Iovan accident aviatic (FOTO MEDIAFAX)

Salvamontiştii clujeni au prezentat miercuri „filmul" acţiunii de salvare a răniţilor accidentului aviatic din Munţii Apuseni, portivit Adevărul.ro. În raportul prezentat în cadrul conferinţei de presă este menţionat faptul că salvamontiştii clujeni au fost ultimii anunţaţi de tragedie.

Salvamontiştii clujeni au întocmit un raport detaliat care prezintă felul în care a decurs acţiunea de salrvare a celor 7 victime din „avionul morţii". Iată raportul detaliat, pe minute şi ore.

Alarmarea

16.46 - Frăţilă Gheorghe, Şef Serviciu Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Cluj, este alertat telefonic de către dispeceratul salvamont (0SALVAMONT) despre existenţa unui avion umanitar prăbuşit în zona Poiana Horea. Nu existau nici un fel de detalii la acel moment.

16.47 - Frăţilă Gheorghe vorbeşte telefonic cu Florin Mihuţ, şef al serviciului local salvamont din zona pentru cooperare la intervenţie.

16.50 - Frăţilă Gheorghe vorbeşte telefonic cu Vasile Cipcigan, Şef Formaţie Salvamont Cluj, în vederea declanşării alertei.

16.51 - Vasile Cipcigan începe contactarea membrilor. 16.53 - Este alarmată telefonic echipa din Fântânele pentru deplasarea la locul intervenţiei.

16.59 - Frăţilă Gheorghe vorbeşte cu Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj despre informaţiile cu privire la accident şi măsurile care se impun.

17.02 - Frăţilă Gheorghe vorbeşte cu Salvamont Bihor pentru colectarea de informaţii suplimentare şi coordonarea comună a operaţiunilor.

17.08 - Frăţilă Gheorghe vorbeşte cu Florin Mihuţ care are informaţia că avionul este prăbuşit în câmp deschis şi că la faţa locului se află deja echipaje SMURD şi ISU

17.08 - Frăţilă Gheorghe vorbeşte cu 112 pentru colectarea de informaţii suplimentare. Se infirmă informaţiile lui Florin Mihuţ.

17.15 - Vasile Cipcigan dă instrucţiunile echipei locale Fântânele aflată în apropierea zonei de intervenţie pentru a se pune la dispoziţia centrului operaţional de comandă de la faţa locului şi de a culege şi furniza informaţii.

17.30 - Sunt alarmaţi încă 2 salvatori montani localnici din zonă pentru a se deplasa la centrul de operaţiuni.

Până la ora 17.32 se adună informaţii din mai multe surse.

17.50 - Membri echipei încep să sosească la sediul serviciului şi să pregătească echipamentele de căutare şi intervenţie.

Deplasarea în zonă

17.50 - Pleacă cei 2 salvatori montani din zonă spre locul accidentului.

18.11 - Vasile Cipcigan solicită la 112 să i se facă legătura cu Poliţia pentru a obţine o maşină de însoţire cu girofar care să faciliteze depăşirea traficului la ora de vârf.

18.12 - Echipa din Fântânele se întâlneşte cu mai multe echipaje SMURD şi ISU în localitatea Poiana Horea. Se staţionează circa 2-3 min după care se deplasează în zona Pasul Ursoaia, cu o oprire de aprox. 10 min la baza Pârtiei Ursoaia unde s-a discutat despre locul de amplasare a centrului operaţional de comandă.

18.40 - Echipa din Cluj, formată din 11 persoane (2 maşini), pleacă de la sediu din Cluj escortată de o maşină de poliţie. Deplasarea a fost dificilă din cauza ceţii dese.

18.40 - Echipa din Fântânele soseşte la centrul de operaţiuni din zona Pasul Ursoaia. Accesul a fost dificil din cauza traficului îngreunat de numărul mare de maşini (intervenţie, ambulanţe, presă, maşini de teren, etc) şi a informaţiilor contradictorii primite pe traseu.

20.33 - Echipa din Cluj soseşte la centrul operaţional de comandă din Pasul Ursoaia.

Intervenţia

18.12 - Roman Codrin apelează 112 pentru a încerca localizarea zonei de prăbuşire. Apelul a durat 22 min, timp în care vorbeşte cu una dintre victime şi cu încă 3 persoane aflate în teleconferinţă. Victima nu a putut să ofere coordonate GPS pentru localizare. S-au tras următoarele concluzii: accidentul e localizat la graniţa judeţelor Alba şi Cluj, la est de drumul naţional 1 E, între Mătişeşti şi Poiana Horii. In perioada următoare, în timpul deplasării spre locul intervenţiei au mai avut loc încă 4 discuţii cu 112 şi una cu Căpitanul Biriş Andrei, ISU Cluj, cu privire la localizarea zonei accidentului.

20.30 - In zona Pasul Ursoaia coordonarea operaţiunilor a fost preluată de către un colonel ISU. S-a decis împărţirea în 3 echipe: Alba, Bihor, Cluj. Salvatorii montani ai serviciului judeţean au ajuns în momentul în care se pleca. Echipa Cluj a fost direcţionată spre zona Crucea Iancului (Mărişel). Am fost informaţi despre plecarea spre Crucea Iancului de către Alin Moş, Directorul Parcului Apuseni.

20.37 - Echipele din Cluj şi din Fântânele pleacă spre Crucea Iancului (printre ultimele maşini care am părăsit zona pasul Ursoaia). Pe drum maşinile s-au oprit pentru că s-au primit informaţii privitoare la locaţia accidentului. Din păcate am fost îndrumaţi să continuăm spre Crucea Iancului.

20.40 - Paşca Augustin şi Potra Doru pleacă împreună cu un pădurar în zona Dealul Calului pentru căutare. Dintr-un punct înalt văd lumini din zona accidentului. Pe drumul de întoarcere un localnic le comunică că a văzut la televizor că primele echipe au ajuns la locul accidentului.

21.23 - Ajungem la Crucea Iancului 3 maşini (din vreo 20 care plecaseră de la Ursoaia). Ne-am oprit şi am început să sunăm pentru aflarea de informaţii. După aproximativ 10 min. am aflat că locaţia accidentului e în cu totul altă parte, aşa că am pornit înapoi spre Pasul Ursoaia. În zona pasului am luat într-una dintre maşinile noastre 5 persoane din echipa salvamont locală Vlădeasa.

22.54 - Am ajuns în Horea unde erau adunate foarte multe maşini de intervenţie şi personal ISU. Am luat imediat legătura cu echipa Salvamont Alba prezentă la faţa locului. Împreună cu Şeful Serviciului Salvamont Alba am încercat să contactăm centrul de comandă, care nu exista. Am reuşit să vorbim cu un cadru al ISU care preluase coordonarea la faţa locului. Am solicitat să fim trimişi la locul accidentului pentru acordarea de prim ajutor şi evacuarea victimelor (precizez că dispuneam de oameni calificaţi, echipamente omologate pentru transport în zona de abrupt şi maşini de teren). Persoana de la ISU a sunat pe cineva de la locul accidentului (cred că persoana cu grad cel mai mare din dispozitiv) care ne-a refuzat implicarea pe motiv că sunt suficienţi şi că am putea bloca drumul. Am insistat şi i-am demonstrat persoanei responsabile din bază că nu are suficiente resurse la faţa locului. Acesta a sunat din nou şi ca urmare au fost trimise încă 2 ambulanţe la locul accidentului (nu ne-au trimis pe noi).

23.40 - Am primit informaţia că victimele au fost coborâte din zona accidentului la maşinile care urmau să-i evacueze înspre Horea.

23.45 - Am discutat cu responsabilul acţiunii (ISU Alba) dacă mai e nevoie de noi şi acesta ne-a spus că putem pleca.

23.46 - O maşină cu 6 salvatori pleacă spre Cluj pe ruta Câmpeni - Turda. 0.15 - Alte 2 maşini cu 7 salvatori spre Cluj pe ruta Poiana Horii - Beliş

0.50 - Voluntara Carmen Balog, medic rezident la UPU, pleacă spre Cluj cu maşina ISU de victime multiple. 1.15 - Maşina cu 2 salvatori din zona Beliş pleacă spre casă din Mătişeşti

5.00 - Ultimul membru al serviciului ajunge acasă din misiune.

Prima explicaţie oficială! De ce a durat şase ore pentru a localiza avionul în care se afla Adrian Iovan

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
radiografie pulmonara shutter jpeg
image
image
image
image
image
image
Statiunea Moneasa jpg
costel corduneanu jpg
scriitorul jpeg
blocuri bucuresti 1024x580 jpg
italia roma 1024x682 jpg
Daci infatisati pe columna lui Traian foto wikimedia commons jpg
Castraveți din grădina lui Dragoș Pătraru Sursa Facebook
download jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net