«Eu mor de frig la -22°C»- «Eu mă topesc la 40° C»

simeon stalpnicul png

În timp ce majoritatea românilor se luptă pentru a scăpa de caniculă, alţii ies din când în când afară să se... încălzească. Este vorba despre angajaţii depozitului frigorific Alaska, din Bucureşti.

Echipaţi cu haine groase şi mănuşi, pentru a face faţă celor minus 22 de grade de la locul de muncă, oamenii au activitate sporită pe timpul verii.

Depozitul este plin-ochi cu carne, îngheţată, peşte şi alte produse care au nevoie de ger ca la Polul Nord. "Pentru mine e bine aici. Vara e boierie.

Deşi s-a obişnuit să muncească în căldură, Cristi recunoaşte că văpaia de la rotisor nu e uşor de suportat

simeon stalpnicul png

De la zăpuşeala de afară intru în depozit şi mă răcoresc imediat. Pun pe mine pantaloni groşi, geacă de iarnă şi căciulă, altfel mor de frig", ne-a spus Florin Oprea, unul dintre angajaţii depozitului.

Sătui de canicula de afară, nu am stat prea mult pe gânduri şi am intrat şi noi în "congelator" ca să ne răcorim. Deşi aveam pe noi geaca, n-am rezistat să stăm prea mult aici: doar zece minute.

Băiatul de la Iskender Kebab se răcoreşte sub vaporii de apă

simeon stalpnicul png

Tremuram din toate încheieturile, chiar şi carnea de pe noi ne durea. Cu mâinile amorţite, am ieşit. Am stat mai întâi într-un loc răcoros, unde nu erau mai mult de 19 grade, şi abia apoi am dat cu ochii de soarele dogoritor. Altfel, aveam toate şansele să ni se facă rău de la schimbarea bruscă de temperatură.

Temperaturile toride sunt greu de suportat de toată lumea, iar cei care mai lucrează şi lângă cuptoarele incinse se pot considera ghinionişti de-a dreptul. Pe timp de vară, e un coşmar să stai lângă foc.

Ion ne arată transpaleţii plini cu carne congelată

simeon stalpnicul png

Elena aranjează în depozit îngheţata şi pachetele de carne

Reporterul Click! a dat de zăpadă în depozitul frigorific şi chiar a făcut bulgări

Canicula insuportabilă şi dogoarea îi moleşesc de tot pe patiseri, brutari sau pe cei care lucrează la şaormerii. Cu toate astea, ei spun că rezistă şi că s-au obişnuit să lucreze la temperaturi ridicate. Cristi lucrează la o şaormerie din Bucureşti, iar lângă rotisorul care perpeleşte carnea, temperatura urcă la 40 de grade Celsius.

"Nu mai am probleme cu căldura. M-am obişnuit să lucrez aşa. Plus că am posibilitatea să mă răcoresc după fiecare şaorma făcută", ne-a mărturisit bărbatul. Patronul îi pune la dispoziţie apă rece pe tot parcursul zilei, plus că deasupra cuptorului există o instalaţie specială care aruncă vapori de apă încontinuu.

Chiar şi aşa, războiul cu zăpuşeala nu poate fi câştigat. Mihai este brutar şi recunoaşte că ziua de muncă pe caniculă este un adevărat coşmar. Transpiră cât e ziulica de lungă şi spune că la serviciu face saună vrând-nevrând.

38° la umbră azi, mâine 39°

Aţi spus că ieri a fost arşiţă? Azi va fi şi mai cald, iar mâine va fi Iadul pe pământ. Ieri, termometrele au arătat peste 36 de grade la Bacău şi 35 de grade în mai multe localităţi din ţară: Alba Iulia, Arad, Botoşani, Vaslui, Iaşi, Jimbolia. În Capitală, la închiderea ediţiei, temperatura se apropia de 35 de grade.

Pentru astăzi, meteorologii prognozează valori între 29 şi 38 de grade, mai cald în vestul ţării unde este „cod portocaliu". Însă, mâine valorile vor urca până la 39 de grade, iar vineri vor fi până la 38 de grade.

Atenţie! Sunt grade la umbră! La nivelul solului, temperaturile sunt de peste 50 de grade. Nu ne răcorim nici noaptea: vor fi frecvent 25 -26 de grade. În weekend va fi foarte cald în vestul ţării, în jur de 36 - 38 de grade, iar săptămâna următoare va persista vremea deosebit de caldă.

Bâlea Lac, cel mai răcoros loc din România

Vrei să fugi de caniculă? Poţi respira aer proaspăt de munte, la peste 2.000 de metri altitudine, la Bâlea Lac, cel mai răcoros loc din ţară în această perioadă.

În timp ce în zona de sud a ţării mercurul din termometre sare de 35 de grade, la Bâlea Lac sunt, în miezul zilei, 14-15 grade. „Mai sunt urme de zăpadă, chiar se poate face un mic om de zăpadă", spune Leo Klingeis, administratorul cabanei de la Bâlea Lac.

Accesul până la Bâlea se face uşor, pentru că din 30 iunie s-a redeschis Transfăgărăşanul. Cei care vor să se bucure de peisaje de vis de la înălţime pot alege să urce de la Bâlea Cascadă până la Bâlea Lac cu telecabina.

Flash caniculă

Trenurile vor întârzia 20-60 de minute.

Şinele de tren sunt dilatate din cauza caniculei, iar autorităţile au impus restricţii de viteze pentru a evita evenimentele neplăcute.

De aceea, cel puţin până vineri, trenurile vor avea întârzieri între 20 şi 60 de minute, informează CFR. În perioada de caniculă, 35 - 38 de grade în aer, iar temperaturile înregistrate la nivelul şinei sunt între 45 - 55 grade. Călătorii sunt sfătuiţi ca, înainte de efectuarea călătoriei, să se informeze la telefon 021/9521.

Un singur "cod roşu", în 2007. O singură dată au fost obligaţi meteorologii români să emită "cod roşu pentru caniculă" în 24 iulie 2007. Într-adevăr, temperaturile au depăşit frecvent atunci 40 de grade, în judeţele Teleorman, Olt şi Dolj, precum şi în Lunca Dunării. La Calafat, s-a înregistrat recordul istoric pentru luna iulie: 44,3 grade.

Corturi anticaniculă, amenajate în Capitală.

Asistenţă medicală, apă, aer condiţionat. Se găsesc în corturile anticaniculă amenajate peste tot în Capitală: în parcuri, pieţe, staţii de metrou, primării. Sunt 13 corturi la Universitate, în Parcul Cişmigiu, Piaţa Charles de Gaulle, Gara de Nord, Piaţa 11 Iunie, Piaţa Romană, Parcul Crângaşi, Parcul Carol, Metrou Dristor, Piaţa Victoriei, Metrou Titan, Piaţa Moghioroş. Au fost înfiinţate câte un punct de prim-ajutor în Pasajul de la Universitate şi la Grozăveşti. Funcţionează între orele 08.00 -17.00.

Ştrandurile au program prelungit

Bălăceala este o soluţie împotriva arşiţei. Ştrandurile Dâmboviţa şi Giuleşti, precum şi cel al băile publice Griviţa şi Giuleşti, vor avea program prelungit, de la ora 8.00, până la ora 22.00, iar copiii până în 14 ani au acces gratuit la băi. Primăriile de sector şi parohiile au înfiinţat puncte de distribuire a apei potabile, informează Agerpres.

Băi gratuite pentru săraci. Pentru oamenii cu venituri mici şi pentru cei care nu au apă curentă, se asigură, în incinta Complexului de servicii sociale pentru adulţi Sf. Ioan, din Bdul. Theodor Pallady, nr. 64, sector 3 şi la sediul DGASMB din str. Salcetului nr. 5, sector 4, o baie complet amenajată pentru igiena personală, care funcţionează între orele 08.00-17.00. Programul spălătoriilor sociale din Calea Griviţei 216, Sălcetului nr.5 şi Bd. Theodor Pallady nr.64 a fost prelungit până la ora 19.00.

Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg