Dormitul pe spate, cea mai sănătoasă poziţie

d19-acasa-1.-5col-.jpg

Află cum să-ţi adaptezi salteaua şi perna în funcţie de obiceiurile de somn

Aproape un sfert din viaţă ne-o petrecem în pat, dormind, odihnindu-ne. Este foarte important să avem o postură corectă, adaptată nevoilor fiecăruia dintre noi. Pentru că nu doar numărul de ore de somn contează, ci şi calitatea lor. Potrivit medicilor, cea mai sănătoasă poziţie este pe spate. Tu dormi pe burtă sau pe o parte? Iată cum îţi afectează somnul şi ce schimbări e bine să faci pentru a te simţi cât mai confortabil.

Este greu de controlat ce poziţii să avem în timpul somnului, însă dacă ne trezim amorţiţi, cu dureri de spate, e nevoie să luăm câteva măsuri.

  • Dormitul pe spate este considerat cel mai sănătos, pentru că întreg corpul beneficiază de susţinere şi păstrează alinierea naturală a gâtului şi coloanei. Această poziţie este indicată celor care au dureri de umeri şi nu pot sta pe o parte, dar şi celor care au diverse afecţiuni şi sensibilităţi ale coloanei. Pentru a reduce curbura de la mijloc, ai putea pune o pernă sub genunchi. Potrivit specialiştilor IKEA, cei care dorm pe spate trebuie să aibă sub cap o pernă cu înălţime medie şi o saltea care susţine ceafa şi coloana. Singura parte mai puţin bună a acestei poziţii este... sforăitul, din cauză că aerul nu circulă bine pe gât şi pe căile nazale. Cei care au probleme cu sforăitul ar trebui să-şi pună încă o pernă sub cap, pentru a menţine capul mai ridicat. Sau vor respira mai bine dacă dorm pe o parte.
  • Dormitul pe o parte. Se crede că este a doua cea mai bună poziţie de somn pentru sănătate, deoarece coloana este dreaptă, în special când ţii genunchii un pic ridicaţi.

Nu e recomandată dacă ai dureri de umeri sau de mâini. Specialiştii recomandă o saltea care susţine coloana într-o poziţie neutră şi o pernă cu susţinere bună pentru cap.

  • Dormitul pe burtă este o poziţie care pune presiune asupra gâtului şi spatelui.

Dacă nu poţi adormi decât aşa, încearcă să pui o pernă sub abdomen şi pelvis, pentru a alinia coloana. E recomandată o saltea care oferă extra susţinere, iar sub cap o pernă joasă (sau deloc).

Ce spune poziţia de somn despre personalitatea ta

Psihologii citaţi de brightside.me au descoperit o legătură între poziţia de somn şi câteva trăsături de personalitate comune.

  • Pe burtă, cu o mână ridicată. Eşti un lider înnăscut, care ia de fiecare dată iniţiativa şi are grijă să menţină lucrurile în ordine atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală. Nu eşti un fan al surprizelor, îţi place să-ţi planifici totul din timp, în cele mai mici detalii. Eşti genul responsabil, perseverent, ceea ce te ajută să ai mare succes în viaţă.
  • Poziţia fetală. Dacă nu reuşeşti să adormi decât chircit, cu genunchii la piept, înseamnă că eşti genul care simte adesea nevoia să se rupă de problemele de zi cu zi, simte nevoia de a fi protejat, înţeles, simpatizat.

Psihologii te sfătuiesc să te încarci făcând activităţi care-ţi dau posibilitatea să-ţi exprimi emoţiile: pictează, dansează, scrie pe blog, stai de vorbă cu prietenii.

  • Pe spate, cu o mână ridicată deasupra capului. Psihologii spun despre tine că eşti o persoană pozitivă, care iubeşte viaţa. Eşti obişnuit să fii în centrul atenţiei şi îţi place să ai în preajmă o companie bună. Ai o personalitate puternică şi spui de fiecare dată adevărul.
  • Pe spate, drept, cu mâinile pe lângă corp. Poziţia „soldat” spune despre tine că eşti o persoană determinată, ştii care-ţi sunt scopurile în viaţă şi te străduieşti să le atingi de unul singur. Eşti strict, exigent, dar asta mai mult cu tine decât cu cei din jur.
  • Pe o parte, cu genunchii uşor ridicaţi. Eşti o persoană calmă şi sigură. Nu-ţi e teamă de viitor, te poţi adapta uşor oricăror situaţii noi care apar în viaţa ta. Eşti foarte tolerant, nu te simţi jignit la cea mai mică vorbă a celor din jur. Eşti genul care poate zâmbi chiar şi în cea mai mizerabilă zi de toamnă, iar energia ta pozitivă se transmite.
Loading...