«Drumul Morţii» va fi reconfigurat. Când va fi gata cea mai periculoasă șosea din România

Ultima actualizare:

    Pe ”drumul morții” mor în fiecare an 70-80 de oamenifoto: Facebook / Asociația Pro Infrastructura
Pe ”drumul morții” mor în fiecare an 70-80 de oamenifoto: Facebook / Asociația Pro Infrastructura

DN2, Drumul spre Moldova, supranumit şi „Drumul Morţii”, pentru că este extrem de periculos, va fi reconfigurat. Șefii de la Drumuri vor ca mare parte din șosea să aibă în 4 ani trei benzi, două pe un sens, și una pe celălalt, potrivit Digi24.

Șefii de la Drumuri vor ca cea mai mare parte din șosea să aibă în 4 ani trei benzi, două pe un sens, și una pe celălalt. Acum, DN2 are o singură bandă pe sens și un acostament cu o lățime de 2 metri și jumătate pe fiecare parte, care este confundat de șoferi cu o a doua bandă. Prin urmare, aceștia calcă cu putere accelerația mai ales în afara localităților, ceea ce de multe ori duce la accidente extrem de grave.

Sistemul 2+1 alternativ și-a dovedit deja eficiența. A fost implementat parțial tot pe DN2, pe 10 kilometri între Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

Lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor. ”Vom încerca să acoperim sectoare cât mai lungi pe DN2, în funcție de numărul de accidente care sunt înregistrate pe aceste sectorașe, abordarea va fi sectorizată. Încercăm să ne ducem înspre nordul DN2-ului, înspre Bacău, ca să tratăm câteva sectoare. Între Bacău și Adjud, Adjud - Focșani și spre Râmnicu Sărat.

Ne vom ocupa de sectoarele care sunt în afara localităților. Vom avea o abordare specială în localități, unde în funcție de configurație vom recurge și la alte măsuri de restricționare a vitezei în zonele trecerilor de pietoni, a școlilor. Sperăm ca în 4 ani să atingem peste 80% din lungimea lui DN2, poate chiar mai mult”, a declarat la Digi 24 Cristian Andrei CNAIR, director Direcția Siguranța Circulației în cadrul CNAIR.

Pe DN2, 70-80 de oameni mor în fiecare an

”Este cea mai bună idee pe care o putem implementa pe DN2 în acest moment, fără prea mare bătaie de cap din punct de vedere birocratic și din punct de vedere al costurilor. Pentru că sunt totuși niște costuri pentru reconfigurare. Vorbim de „câteva” găleți de vopsea, cum ne place să mai spunem, trebuie să fie pe ici, pe colo acostamentul întărit, e nevoie pe ici, pe colo de un nou strat de asfalt, bineînțeles parapet central pe toată lungimea, așa cum tot cerem de ani de zile. Sunt câteva costuri.

Dacă stăm și comparăm cu faptul că pe acel segment de test, de doar 10 km, între Movilița și Sinești nu au mai avut niciun mort din momentul în care s-a implementat acest sistem, putem spune că merită făcut, chiar dacă se lucrează la noua autostradă în paralel. Putem să salvăm mulți oameni. Pe DN2, 70-80 de oameni mor în fiecare an. Acești oameni pot fi salvați”, a declarat Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura.

Citește și:

Accident pe DN 2. Au fost implicate patru maşini şi răniţi doi copii

Marți, 3 august, zi neagră pe șosele. 11 persoane au murit în accidente rutiere

image
image
image
image
image
image
image png
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
laleaua pestrita jpg
uber si bolt webp
image png
gesturi italieni jpg
image png
Palatul Cultural Arad jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net