Cum îți menții angajații motivați în timpul pandemiei

femeie-pe-fotoliu.jpg

Foto: Shutterstock

Munca de acasă a devenit normă pentru companiile care pot oferi această posibilitate, iar întoarcerea la birou rămâne o necunoscută. Mulți dintre angajatori consideră că, până la finalul anului, nu se va putea înregistra o prezență de 100% a angajaților la birou. În același timp, alte companii, fabrici sau IMM-uri încearcă să reia activitatea și să implementeze măsuri potrivite pentru această perioadă.

Munca de acasă poate fi o binecuvântare sau o problemă pentru angajați, în timp ce pandemia de Covid-19 îi ține mereu cu gândul la situația din lume, la bunăstarea familiei și a prietenilor sau la grijile de zi cu zi. Acest lucru poate duce la o pierdere a motivării sau la imposibilitatea de a munci la fel de mult și la fel de bine. Ca angajator, poți veni în ajutorul lor și este recomandat să îți îndrepți atenția spre adevăratele lor nevoi și așteptări. Iată cum îi poți menține motivați și optimiști:

Beneficii

Oamenii sunt mai preocupați ca niciodată de sănătatea și siguranța lor în această perioadă. Pachetele de beneficii trebuie să devină mai flexibile, fie că este vorba de zile libere sau servicii medicale. Părinții vor avea nevoie de mai multe zile de concediu pentru a-și supraveghea copiii, care nu mai pot fi lăsați în grija bunicilor sau în cadrul programelor de școală de vară. 

De asemenea, în era distanțării sociale, cei mai mulți oameni vor face cumpărături substanțiale, pentru o perioadă mai lungă de timp. Drumul zilnic la supermarket a fost înlocuit de planificarea în detaliu a nevoilor. De aceea, compania ta poate opta pentru mărirea valorii la tichete de masa. Acest lucru îi va ajuta pe angajați să să se aprovizioneze și să profite de diferite oferte promoționale. De asemenea, acestea vor reprezenta un avantaj și în ceea ce privește cheltuielile salariale ale companiei.

Flexibilitate

Situațiile fără precedent cer măsuri inovative și pun la încercare abilitățile adevăraților lideri. Pentru a demonstra că îți dorești cu adevărat să-ți motivezi echipa și să faci alegeri potrivite pentru aceasta, comunică des și clar cu angajații. Ritmul muncii se va schimba în perioada aceasta, iar angajații vor avea nevoie de mai multă înțelegere în ceea ce privește cantitatea și modalitatea muncii lor. 

Cei care au în grijă persoane în vârstă sau copii mici vor avea nevoie de mai mult timp pentru a se ocupa de activitățile de zi cu zi. Din conversațiile pe care le ai cu angajații, poți determina care este cea mai bună metodă de a acționa. Orele flexibile pentru începerea programului de muncă și flexibilitatea în ceea ce privește finalizarea proiectelor sunt doar câteva dintre măsurile care îi vor motiva pe angajați și îi vor ajuta să nu se simtă neputincioși. Angajaților trebuie și să li se permită înaintarea unor sugestii și deschiderea discuțiilor pe această temă, fără a-i pune în dificultate.

Training

Munca de acasă poate fi o provocare pentru angajații care nu sunt obișnuiți cu acest stil de a-și face treaba. Într-un astfel de context, dacă în compania ta există mai multe persoane care se confruntă cu acest aspect, organizează traininguri pentru a-i ajuta să descopere cele mai bune metode de a colabora în mediul online. 

Conflictele pot apărea din cauza diferitelor forme prin care angajații sunt obișnuiți să comunice. Fie că unii preferă să discute printr-un apel video, alții la telefon, iar alții pe e-mail, toți trebuie să descopere împreună care este metoda agreată de întregul grup. Sesiunile de training se pot organiza online și trebuie să conțină date relevante. În calitate de angajator, trebuie să oferi atenție fiecărui punct de vedere și să dezvolți alte abordări pornind de la diferențe. În acest fel, vei reuși să setezi o serie de reguli acceptate de toți angajații.

Motivarea angajaților trebuie să se refere la măsuri pe care compania le poate lua pentru a-și ține aproape personalul. Flexibilitatea se află pe primul loc în ceea ce privește adaptarea la noua situație, iar dacă vrei să-ți continui activitatea în același ritm, va trebui să oferi un mediu de lucru care invită la colaborare și progres. 

 

Loading...