Compania de Drumuri își bate joc de șoferi. În ce hal se circulă de la Deva la Lugoj

Ultima actualizare:

    DN 68A este plin de gropiFotografii: Andreea Dancu
DN 68A este plin de gropiFotografii: Andreea Dancu

Țara noastră a rămas în urmă la capitolul infrastructură. Cu toții spunem că vrem autostrăzi, însă autoritățile se fac că plouă. Ba chiar fac mișto de șoferi. Drumul care leagă Ilia de Margina, ieșirea spre Nădlac, este plin de gropi, dar și de panouri cu emoticoane, care îi îndeamnă să reziste.

Singura porțiune care nu are autostradă pe traseul Sibiu-Nădlac, între localitățile Ilia și Margina, sufocă traficul pe DN 68A. Un drum cu o singură bandă de circulație pe sens, aflat într-o zonă deluroasă plină de gropi.

Așa ceva nu ai mai întâlnit din perioada anilor 90, când mai toate șoselele patriei arătau ca după bombardament.


    Șoferii sunt anunțați că abia acum începe greul pentru ei
Șoferii sunt anunțați că abia acum începe greul pentru ei

Șoferii trebuie să se chinuie pe o porțiune de aproximativ 40 km ca să reintre pe autostrada A3, care îi scoate din țară.

Panouri puse în bătaie de joc

Și asta nu este tot! În loc să asfalteze craterele, cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara au montat din loc în loc panouri de încurajare, pe care scrie ”Acum începe greul”, ”Rezistă”, ”Încă un pic”.


    După 3 km, conducătorii auto sunt îndemnați să reziste
După 3 km, conducătorii auto sunt îndemnați să reziste

Îndemnurile apar și în limba engleză, că doar zona este tranzitată de mulți turiști.

Cine vrea să iasă din țară pe la Nădlac este obligat să treacă pe aici, pentru că pe autostrada A1 se circulă pe porțiuni.

Bucata Lugoj-Timișoara este tranzitată pe șoseaua de viteză, după care se intră pe DN 68 A, supranumit de șoferi drumul groazei din vestul țării, pentru că loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj- Deva, în lungime de 72 km, nu sunt gata.


    Spre finalul drumului de coșmar, ești anunțat că mai ai puțin de tras
Spre finalul drumului de coșmar, ești anunțat că mai ai puțin de tras

Cine a supraviețuit cu mașina întreagă poate intra din nou pe A1 în Traian Vuia (județul Timiș) până la Nădlac. Odată ieșit din țară, totul redevine la normal.

Șantierul de pe Lugoj-Deva, pustiu

Din păcate, nu sunt semne că autostrada care ne leagă de Occident va fi gata prea curând. Reporterii Click! au trecut săptămâna trecută prin zonă și șantierul era pustiu. Iar reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri se plâng că pământul o ia la vale, sunt de mutat stâlpi de curent și Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A., care lucrează pe lotul 3, unde sunt gata 79,59% din lucrări, cere bani în plus.

”Însă nu a prezentat nici până la această oră o soluție tehnică viabilă pentru refacerea rampei podului de la km 76. Această rampă a fost demolată  încă din luna octombrie 2016, din cauza instabilității constatate. S-a ajuns în această situație  din cauză că Antreprenorul  a decis să execute un viaduct mai scurt decât prevedea Studiul de Fezabilitate, ceea ce a dus la construcția rampei în cauză, pe un teren instabil. Practic Antreprenorul a pretins că va optimiza execuția lucrărilor și nu a respectat soluțiile tehnice din Studiul de Fezabilitate, care prevedea construirea unui viaduct destinat depășirii zonei cu teren de fundare slab”, au anunțat autoritățile.


    Panourile aparțin Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara
Panourile aparțin Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara

La km 68 al aceluiași lot, o echipă de control a CNAIR a sesizat vara trecută că terasamentul prezenta probleme severe de instabilitate, provocate de precaritatea soluțiilor tehnice aplicate și a calității scăzute a lucrărilor.


    Nici un muncitor nu lucra săptămâna trecută pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva
Nici un muncitor nu lucra săptămâna trecută pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva

Aceste cauze au dus la apariția  unor fisuri și crăpături în îmbracămintea sistemului rutier, chiar în condițiile în care pe acel sector de drum nu exista trafic rutier.

I s-a cerut Antreprenorului să remedieze lucrările conform exigențelor de calitate impuse de legislație și de reglementările tehnice, însă nu  a făcut nimic.

Tuneluri și viaducte pentru animalele sălbatice

În plus, la intrarea în Șoimuș ar trebui să se lucreze la nodul rutier, în vreme ce la ieșire, un versant lung de peste 1 km trebuie decopertat.

Și ar mai fi o problemă: În zona Coșevița- Holdea, situată la limita dintre Timiș și Hunedoara, trebuie construite două tuneluri și două viaducte pentru tranzitul animalelor sălbatice între Apuseni și Carpații Meridionali.

În ceea ce privește iluminatul pe poduri, nici în acest moment constructorul nu a montat lămpi cu led și teledetecție, așa cum prevede proiectul privind siguranța circulației, aprobat în urmă cu 2 ani și 6 luni.

Conform contractelor inițiale, toată autostrada Lugoj- Deva trebuia finalizată până în mai 2016.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
cafea boabe premium edream jpg
Taxe impozite calculator FOTO Shutterstock
Cuplu de romani spania Captura Antena 3 jpg
titanic adobestock jpg
plante de apartament beneficii si ingrijire jpeg
Castelul Nopcsa din Săcel  Foto Daniel Guță  ADEVĂRUL (3) jpg
Ioana Ancuţa Popoviciu judecatoare accident 2 Mai jpeg
Hotelul de Gheata Balea Lac jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net