Ce cred specialiștii în cazul copilului cu sindrom ADHD din Pitești?

Ultima actualizare:

    Psihologul Geanina Cucu Ciuhan crede că în cazul copilului cu sindrom ADHD din Pitești nu s-a făcut încă totul, nici din partea specialiștilor, nici din partea comunității foto: Arhiva personală
Psihologul Geanina Cucu Ciuhan crede că în cazul copilului cu sindrom ADHD din Pitești nu s-a făcut încă totul, nici din partea specialiștilor, nici din partea comunității foto: Arhiva personală

Cazul copilului hiperactiv cu deficit de atenție (sindromul ADHD) din Pitești e departe de a fi închis. Și asta chiar dacă colegii săi, care au protestat în unanimitate, încă din vară, pentru ca cel în cauză să fie scos din rândurile lor, au reintrat la oră, iar copilul în cauză urmează a fi reexaminat medical și ținut deocamdată acasă.

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) a depus deja o plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Pitești pentru comiterea infracțiunilor de șantaj și incitare la ură și discriminare împotriva a patru părinți care în opinia celor de la CEDCD și-au folosit proprii copii, dar și pe colegii acestora, „ca instrumente de ură împotriva unui copil cu dizabilități”.

Acest caz a intrat în atenția opiniei publice după ce presa centrală a vorbit despre o situație ciudată înregistrată într-o clasă a VII-a a Școlii Generale „I.L.Caragiale” din Pitești, unde întregul colectiv a refuzat să mai participe la ore din cauza unui băiat care și-ar fi amenințat colegii cu bătăia sau chiar cu moartea. Băiatul în cauză s-a dovedit a avea sindromul ADHD, dar Comitetul de părinți al școlii susține că familia nu i-ar fi înștiințat de așa ceva.

simeon stalpnicul png

Comitetul de părinți al școlii se apără și dă vina pe copil și pe familia acestuia pentru situația creată

Mai mult, președinta Comitetului de părinți, Iuliana Pârvu, a precizat că în anul trecut școlar celui în cauză i s-ar fi scăzut nota la purtare fiindcă „i-ar fi învinețit mâna unei colege, dar și pentru că s-ar fi rănit cu un compas”. Aceeași Pârvu mai afirmă că deși părinții copilului ar fi trebuit să-și însoțească copilul la ore, zilnic, aceștia nu au făcut niciodată acest lucru. De asemenea, există informații conform cărora Inspectoratul Școlar cunoștea situația.

În replică, specialiștii s-au pronunțat și ei pe această problemă. În opinia lor, hiperactivitatea cu deficit de atenție sau sindromul ADHD este o tulburare neurologică, studiile anatomice făcute pe acești pacienți arătând clar modificări neuro-anatomice la nivelul mai multor regiuni corticale (ce ține de scoarța creierului). O parte dintre acești copii prezintă doar o întârziere a dezvoltării grosimii corticale la nivelul lobilor frontali, iar aceștia răspund la tratament și recuperează această întârziere până spre 10-11 ani, este de părere doctorul în psihologie Geanina Cucu Ciuhan.

Specialiștii susțin că se impune de urgență o nouă strategie psihologică, dar și comunitară

În opinia specialistului, sunt însă și cazuri mai grave, cum este probabil cel de la Pitești, care nu răspund la tratament, și la care evoluția este inversă, cu scădere progresivă a volumului hipocampusului (acesta se găsește în creier și întreține memoria pe termen lung). În timp, acești copii dezvoltă pe lângă ADHD și alte tulburări asociate, cel mai adesea tulburări de învățare, opoziționism sau tulburare de conduită.

“Agresivitatea nu este un simptom al ADHD-ului, ci al tulburării de conduită. Copilul devine agresiv tocmai din cauza atitudinii de intoleranță a anturajului, care îl critică constant pentru reacții pe care el oricum nu le poate controla. În spatele agresivității acestor copii este de fapt o suferință emoțională profundă, o imagine de sine scăzută, anxietate și tristețe”, afirmă prof. univ. dr. Geanina Cucu Ciuhan, director al Minnie Psychological Center.

Intervenția psihologică în aceste cazuri este una complexă, cuprinzând psihoterapia individuală a copilului pentru rezolvarea dificultăților emoționale și controlul impulsurilor, psihoterapia familiei, pentru modificarea stilului de parenting și a pattern-urilor de comunicare cu copilul, precum și un program riguros de management comportamental al copilului la școală, adaugă profesorul Geanina Cucu Ciuhan.

“În asemenea situaţii, rolul psihologului școlar este esențial, deoarece el trebuie să dezvolte programe de psiho-educație complexe în care să implice copilul, colegii lui de clasă, profesorii și părinții. Pe măsură ce copilul se va simți acceptat și înțeles, comportamentele agresive vor dispărea”, conchide Geanina Cucu Ciuhan.

image
image
image
image
image
image
Alimente de bază. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
africa in2 jpg
cutremur noua papua guinee jpg
Creta FOTO Shutterstock
mihaela bilic instagram jpg
litoral 1 mai jpeg
cafeneaua veche bucuresti jpg
batalie oarba mures jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net