Ce aer otrăvit respirăm!

Ultima actualizare:

    Iaşi. În urma ploii,  a rămas spumă  albă pe șosele
Iaşi. În urma ploii, a rămas spumă albă pe șosele

Aerul pe care îl tragem în piept este încărcat de compuşi toxici, iar acest lucru, dacă mai era necesar, îl arată clar ploile din ultima vreme. Din păcate, autorităţile nu-l recunosc. Iaşiul şi Ploieştiul s-au umplut de spume, la propriu, după ploaie. Şi asta, pentru că atmosfera e plină de compuşi chimici rezultaţi din arderea combustibilului folosit de maşini.

Ploile din ultimele zile au umplut de spume oraşele mari ale ţării. De pildă, locuitorii din Iaşi şi din Ploieşti au sesizat, atât în timpul ploilor torenţiale, cât şi după, că pe marginea şoselelor curg şiroaie de spumă albă, de parcă cineva ar fi spălat străzile cu detergent. Fizicianul Silviu Gurlui, conferenţiar la Universitatea „Al. Ioan Cuza” din Iaşi, a colectat apa de ploaie şi a analizat-o, rezultatele testelor fiind de-a dreptul îngrijorătoare. 


    Ploieşti. „Valuri” de  spumă pe  străzile din oraș
Ploieşti. „Valuri” de spumă pe străzile din oraș

„Este vorba de un fenomen care apare în marile oraşe ale ţării, care sunt şi foarte poluate: Iaşi, Bucureşti, Braşov, Galaţi şi Ploieşti”, spune profesorul ieşean. „Am efectuat prelevări din apa de pe asfalt, am analizat-o în laborator. Au fost efectuate cercetări privind sursele, procesele fizice, procesele chimice. Prima problemă nu a fost spuma, care este doar efectul, ci mai ales carcateristicile fizico-chimice ale apei de pe străzi. Toate acestea au evidenţiat proprietăţi evidente ale unor compuşi tensioactivi cu rol de curăţare (deci detergenţi)! Este evidentă provenienţa suspensiei din apele pluviale şi anume particule de cenuşă rezultată din arderile combustibililor maşinilor în amestec cu aditivi specifici şi uleiuri şi care s-au degajat în atmosferă. Aşadar, particulele de cenuşă aruncate în atmosferă conţin produşi de reacţie proveniţi din arderea aditivilor din benzină, din motorină, dar şi a uleiurilor folosite la ungerea motoarelor. Evident, motoarele mai uzate şi, în special, cele pe motorină, produc cele mai mari cantităţi de astfel de otrăvuri”, ne-a explicat profesorul Silviu Gurlui.

Potrivit specialistului, „n-am asistat decât la un fenomen natural în care am fost avertizaţi despre ce e în atmosferă. Aceşti compuşi există! Îi respirăm! Sunt toxici pentru oameni, animale şi plante. Autorităţile nu recunosc această poluare, nu fac nimic. Oameni buni, spălaţi bine toate legumele şi fructele, pentru că toate aceste otrăvuri se aşază pe ele!”, a încheiat profesorul.

Nor de cenuşă deasupra Craiovei


    Asta respiră  craiovenii
Asta respiră craiovenii

Poluarea face ravagii şi la Craiova! Un nor imens de nisip şi cenuşă şi-a făcut din nou apariţia pe cerul Craiovei, luni. Oamenii din comuna Şimnicu de Sus susţin că scena se repetă de fiecare dată când bate vântul cu putere, iar aerul devine irespirabil în zonă, potrivit adevarul.ro. „Uitaţi-vă şi voi în ce lume trăim! Cum să nu te îmbolnăveşti? Uitaţi-vă ce dezastru ecologic aici!”, spun, îngrijoraţi, oamenii. În zonă există un depozit de cenuşă, iar, de fiecare dată când bate vântul, curenţii ridică de acolo reziduurile arse.

Peste trei sferturi dintre mașinile din România sunt vechi


    Noxele produse de mașini  sunt nocive pentru oameni  și mediul înconjurător
Noxele produse de mașini sunt nocive pentru oameni și mediul înconjurător

Un raport al Institutului Naţional de Statistică arată că mai bine de trei sferturi dintre maşinile care circulă pe şosele patriei au vechime mai mare de 10 ani. „Numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, existente în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor la 31 decembrie 2017, a fost de 7,6 milioane (7.635.775) de vehicule, din care 77,3% aparţineau persoanelor fizice, autoturismele reprezentând 78,6% din total. Din numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, 75,6% aveau o vechime mai mare de 10 ani“, arată studiul. După tipul de combustibil, 57,8% din numărul total de autoturisme au utilizat benzină, în timp ce 41,9% - motorină, care poluează mai mult. Specialiştii explică învechirea parcului auto naţional prin eliminarea taxei de mediu. „Eliminarea timbrului de mediu este pricipalul factor care a impulsionat înmatriculările de maşini second-hand. O altă cauză ţine de creşterea economică, de puterea de cumpărare a românului. Tot mai mulţi români şi-au permis să dea câteva mii de euro pe o maşină la mâna a doua. Evident, cu toţii ne dorim maşini noi, dar nu toţi avem bani pentru acestea“, a declarat, pentru adevarul.ro, Mihai Cune, director general al portalului InspectorAuto.ro. 

image
image
image
image
image
image
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
laleaua pestrita jpg
uber si bolt webp
image png
gesturi italieni jpg
image png
Palatul Cultural Arad jpg
ambulanta jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net