Boeingul lui Nicolae Ceauşescu, transformat în avion - cisternă

Ultima actualizare:
Iulie 1980, Aeroportul Orly, Paris. Preşedintele Franţei, Valery Giscard  D’Estaing, îl întâmpină pe dictatorul  comunist Nicolae Ceauşescu. Pe fundal, aeronava prezidenţială
Iulie 1980, Aeroportul Orly, Paris. Preşedintele Franţei, Valery Giscard D’Estaing, îl întâmpină pe dictatorul comunist Nicolae Ceauşescu. Pe fundal, aeronava prezidenţială

A fost un mijloc de transport VIP, dar a ajuns să fie folosit pentru realimentare! Avionul Boeing 707 YR-ABB „Carpaţi”, care l-a transportat pe Nicolae Ceauşescu, dar a fost folosit şi de alţi preşedinţi ai României, a fost cumpărat cu două milioane de euro de o companie americană.

Un avion istoric! Aeronava Boeing 707 YR-ABB “Carpaţi” l-a dus pe liderul comunist Nicolae Ceauşescu pe toate meridianele; şi în Coreea de Nord, la tovarăşul Kim Ir-Sen, şi în Zair, la prietenul Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu Wa Za Banga, şi în Iran, la amicul Ali Akbar Hashemi Rafsanjani. Cumpărat în urmă cu câţiva ani de o companie americană, avionul Boeing, care, începând din 1976, a fost folosit de Nicolae Ceauşescu ca aeronavă prezidenţială, va fi modificat şi transformat în avion-cisternă, care va realimenta în aer avioane de luptă ale US Air Force şi US Navy. Este vorba de un Boeing 707-3K1C, cu seria de fabricaţie 20804. Când era operat de Tarom ca avion prezidenţial purta înmatricularea YR-ABB „Carpaţi”, scrie adevarul.ro. 

Avionul a fost folosit ca aeronavă prezidențială

Povestea aeronavei a început în 1973, când TAROM a comandat producătorului american patru avioane lung curier Boeing 707. În 1974, avionul a ajuns în România, a fost înmatriculat şi a fost integrat în flota TAROM. Ulterior, în 1976, YR-ABB a fost configurat VIP şi a fost integrat în flota prezidenţială. Denumit “Carpaţi”, avionul i-a transportat pe Nicolae Ceauşescu, preşedintele RSR, şi pe Elena Ceauşescu, prima tovarăşă a ţării, în vizitele oficiale întreprinse timp de 13 ani, până în 1989.


    Iulie 1980, Aeroportul Orly, Paris. Preşedintele Franţei, Valery Giscard  D’Estaing, îl întâmpină pe dictatorul  comunist Nicolae Ceauşescu. Pe fundal, aeronava prezidenţialăFoto: Guliver / GettyImages
Iulie 1980, Aeroportul Orly, Paris. Preşedintele Franţei, Valery Giscard D’Estaing, îl întâmpină pe dictatorul comunist Nicolae Ceauşescu. Pe fundal, aeronava prezidenţialăFoto: Guliver / GettyImages

După Revoluţie, în 1990, YR-ABB iese din flota prezidenţială şi e trimis la baza aeriană Santa Barbara (SUA), pentru a fi transformat din varianta VIP în cea „pasager”, cu 210 locuri. După finalizarea lucrărilor, conform jetphotos.com, în noiembrie 1990, avionul e închiriat Trans Caribbean Airlines. Este vorba de un mic transportator american care efectua zboruri către destinaţii exotice ca Aruba, Curacao sau Port Au Prince. În 1992, YR-ABB se întoarce în ţară, dar este scos din flota TAROM şi este operat de compania Romavia, aflată în subordinea Ministerului Apărării Naţionale, înfiinţată în aprilie 1991 pentru a asigura zborurile preşedintelui şi ale miniştrilor români. Până în 1995, avionul a fost folosit în vizitele oficiale de Ion Iliescu. În luna februarie a acelui an, aeronava a fost închiriată, pentru trei luni, de compania aeriană pakistaneză Aero Asia. De fiecare dată când a fost închiriat, avionul a păstrat înmatricularea românească YR-ABB.  Aeronava a revenit în operarea Romavia şi a executat zboruri comerciale şi oficiale cu preşedinţi ai României, ultimul dintre beneficiari fiind Traian Băsescu. Considerat extrem de poluant după ani buni de operare, avionul e scos de la zbor, iar în 2012 e vândut pentru două milioane de euro către compania americană Omega Air. Aceasta i-a schimbat înmatricularea în N707GF şi l-a transferat în Statele Unite, pe aeroportul Brunswick. Pe 7 aprilie 2020, conform boardingpass.ro, a fost mutat în San Antonio, unde va fi modificat astfel încât să poată efectua misiuni de realimentare în aer. Practic, avionul va fi transformat într-un KC–135 Stratotanker, varianta - cisternă a avionului Boeing 707. 

Click! Spune: Boeing 707 a fost un model de succes al producătorului american, fiind fabricat între anii 1958 şi 1978. Are o autonomie de aproape 7.000 de kilometri, o viteză maximă de 1.000 de kilometri pe oră, dar un consum imens de carburat, în comparaţie cu un avion modern.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
cos de cumparaturi  jpeg
fugar jpg
Explozie de culoare în Grădina Botanică  FOTO: Complexul Muzeal de Științele Naturii Galați
gara de nord jpeg
nadia jpg
Joe Biden FOTO Profimedia
monede pexels jpg
concert pixabay jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net