Ce spun românii despre taxa pentru mașinile sub Euro 5:«Bine că ne pun taxe, că tot n-ai pe unde să circuli»

4_1-3col.jpg

Liviu Stafie crede că introducerea taxei de poluare este dovada că autoritățile”nu au minte”
Fotografii: Mihai Ionescu

Mai sunt trei zile până când Municipalitatea Capitalei va aproba introducerea taxelor anti-poluare pentru maşinile sub Euro 5, care circulă prin oraş. Părerile şoferilor sunt împărţite, iar unii speră ca aceste taxe să le aducă drumuri mai bune.

Pe scurt, proiectul prevede că maşinile cu motorizare sub Euro 5, indiferent de numărul de înmatriculare, să plătească o vinietă pentru a putea circula în Bucureşti, iar cele sub Euro 3 vor avea interzis pe străzile din centrul oraşului. Taximetriştii au păreri împărţite şi nu intră în panică pentru că li s-a promis că vor fi ajutaţi de autorităţi să-şi schimbe vehiculele.

4_2-2col.jpg

Tudor Aurelian este mulțumit de inițiativa Primăriei

”Cred că este o variantă bună pentru stoparea poluării şi blocarea accesului pe străzi a hârburilor, că prea s-au înmulţit şi trec pe lângă noi adevărate locomotive cu aburi”, ne spune optimist Aurelian Tudor. În spatele său, în timp ce îşi aşteaptă clientul, Răzvan Ionuţ este mult mai tranşant. ”Eu nu cred că o să fie bine cu această iniţiativă. Ei spun că o să ne ajute, că o să facă rabla taxi, eu sunt sceptic şi mă tem pentru ce o să vină”, zice nea Răzvan.

4_3-2col.jpg

Ionuț crede că autoritățile vor ajuta taximetriștii

La stop aşteaptă liniştită Liliana, o şoferiţă pensionară. Când îi spunem de iniţiativa Primăriei Capitalei dintr-o dată se transformă şi începe să ţipe. ”Este o măsură idioată a unei persoane plecate de tot din realitate, care trăieşte într-o lume paralelă. Ce să facă, să îmi pună mie taxe că maşina mea poluează? Păi de unde să cumpăr eu o maşină mai bună? De unde, că nu am salariul ei? Vin ele alegerile”, strigă din maşină pensionara de parcă ar vrea să se audă până în biroul primarului general al Capitalei, Gabriela Firea.

4_4-2col.jpg

Nea Mușat nu este de acord cu taxarea celor din provincie

”A zis: stai să le bag mâna în buzunar la săraci, că au şi ei o maşină prăpădită şi trebuie să îi taxăm. Nu îmi vine să cred, dar ce putere avem noi, oamenii de rând, cine ne bagă în seamă?”, îşi zice părerea şi Liviu Stafie. ”Ne afectează şi pe noi, din provincie? Nu cred, eu vin rar în Bucureşti, de ce să mă taxeze. Să îi taxeze pe bucureşteni, că ei merg des pe străzi”, se revoltă şi nea Muşat din Dâmboviţa, venit cu treabă prin Bucureşti. Joi, 24 octombrie, Consiliul General al Capitalei unde majoritatea o are PSD, votează proiectul denumit pompos ”Măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului în Bucureşti”, documentul care a pus pe jar şoferii! 

Ce prevede proiectul Oxigen

  • Una din cinci mașini înmatriculate în București și Ilfov nu va putea circula prin centrul Capitalei, iar alte peste 650.000 vor trebui să plătească vinietă pentru a circula prin oraș, dacă la 1 ianuarie intră în vigoare taxa Oxigen, promovată de Primăria Capitelei.
  • Proiectul modificat de primărie prevede că mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.
  • Maşinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6 au acces fără restricţii pe toate arterele; 
  • Pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este permis pe toate străzile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; 
  • Pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.
  • Amenzile sunt de la 1.500 la 2.000 de lei şi vor fi aplicate de polițiști și de polițiști locali.
Loading...