Avertizarea veterinarilor. Verificaţi produsele alimentare cumpărate online!

Ultima actualizare:

    Veterinarii ne atrag atenţia că trebuie să verificaţi produsele alimentare cumpărate on-lineFoto: click.ro/shutterstock
Veterinarii ne atrag atenţia că trebuie să verificaţi produsele alimentare cumpărate on-lineFoto: click.ro/shutterstock

Comerţul on-line s-a intensificat în această perioadă când pandemia ne ţine în case. Veterinarii ne atrag atenţia că se impune o atenţie sporită. Verificaţi produsele alimentare cumpărate on-line!

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) sfătuiește pe toți consumatorii să urmarească cu atenție sporită atunci când cumpară produse alimentare prin comerțul on-line.

Veterinarii ne atrag atenţia că se impune o atenţie sporită. Verificaţi produsele alimentare cumpărate on-line!

„Intensificarea comerțului on-line în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreuna cu produse nealimentare, impune o atenție sporită a consumatorilor, fiind necesar ca acestia să verifice modul de prezentare al ambalajelor și produselor achiziționate precum și respectarea condițiilor de păstrare/depozitare specifice fiecărui tip de aliment”, informează ANSVSA.

Consumatorii pot sesiza nereguli din domeniul siguranţei alimentelor, apelând gratuit, din orice rețea de telefonie, numărul de telefon al Call Center-ului ANSVSA: 0800 826 787.

La ce să fiţi atenţi când faceţi comandă on-line

Vânzarea la distanţă a produselor alimentare presupune respectarea de către comercianți a acelorași cerințe referitoare la siguranța alimentelor ca şi în cazul vânzării produselor în magazine.

Cei care vând produse alimentare prin comerțul on-line trebuie să informeze consumatorii cu privire la datele de contact, caracteristicile alimentelor comercializate, termenii şi condiţiile de livrare, astfel încât aceştia să aleagă în cunoștință de cauză, înainte de a finaliza achiziția on-line.

  • Numele sau denumirea comercială, adresa şi alte date de contact (ex.: telefon, email) ale comerciantului de la care achizitioneaza produsele
  • Denumirea produsului alimentar
  • Lista ingredientelor
  • Cantitatea netă de produs alimentar
  • Condiții speciale de transport (pentru alimente congelate sau refrigerate) / depozitare / păstrare și / sau condiţii de consum
  • Ingrediente care pot provoca alergii sau intoleranțe
  • Modul de prezentare al coletelor: pachetele să fie intacte, fără urme vizibile de deteriorare, de ex.: scurgeri de lichide
  • Numărul, tipurile / sortimentele şi cantităţile de produse primite să corespundă cu cele comandate
  • Starea termică a produselor primite (pentru produsele uşor alterabile, refrigerate, congelate) care trebuie sa corespunda cu recomandările producatorului de pe etichetă
  • Integritatea produselor alimentare (ex. fructele sau legumele să nu fie zdrobite, cu semne vizibile de mucegai, etc.) şi a ambalajelor individuale (ambalajul să nu fie deteriorat, rupt, pe care să nu mai fie lizibilă lista de ingrediente, data limita de consum)
  • Bonul fiscal ce conține informații despre produsele livrate şi furnizor (cum ar fi denumire produs, cantitate, preț, magazinul de la care s-au achiziţionat, etc.) util în cazul în care un produs este neconform şi consumatorul doreşte să facă reclamaţie.

Citeşte şi:

Benone Sinulescu răsuflă ușurat: "Am cămara plină pentru trei ani!"

Strângerea de mână datează de 2.800 de ani. Azi e „pusă la zid” de coronavirus

image
image
image
image
image
image
medic jpg
foto1 viol jpg
ce te impiedica sa ai mai multi bani 1536x864 jpg
bani divort1 jpg
Kate Middleton în negru, GettyImages (1) jpg
legume fructe vitamine naturale jpg
roman bogat cantacuzino1 jpg
Rares Bogdan FOTO Facebook
image
actualitate.net
image
actualitate.net