Autostrăzile de anul ăsta: 17 minute de mers cu maşina

Ultima actualizare:

    Autostrada Bucureşti- Ploieşti se termină în  câmp, la 400 m de strada  Popasului, din Ilfov Fotografii: Sever Gheorghe
Autostrada Bucureşti- Ploieşti se termină în câmp, la 400 m de strada Popasului, din Ilfov Fotografii: Sever Gheorghe

Suntem de râsul lumii! Anul trecut au fost inauguraţi 50 km de autostradă, iar anul acesta ni se promit încă 37 km. O nimica toată. La o viteză de 130 km/h, îi vom parcurge în doar 17 minute.

Anul ruşinii! România va deschide până la finele lui 2015 doar 37 km de autostrăzi. Este cifra oficială dată publicităţii de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Vorbim aici despre 10 km pe ruta Pecica-Arad, de 25,6 km pe lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, între Sanoviţa şi Izvin şi de încă 1,8 km din cei 22,2 km ai autostrăzii Nădlac-Pecica, care fac legătura cu autostrada maghiară Mako-Nagylak.

Culmea e că în planul de execuţie al CNADNR nu se regăsesc şi cei 3,5 km de la începutul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, între Şoseaua Petricani şi strada Popasului, din Ilfov. Asta deşi, anul trecut conducerea Companiei promitea că în 2015 vom ajunge din Ploieşti direct în Capitală pe A3.

A3 nu ajunge în Bucureşti nici anul acesta 


    Ce se construieşte în 2015
Ce se construieşte în 2015

Contractul cu firma Pizzaroti a fost reziliat anul trecut, când la şefia Autostrăzilor s-a aflat Dan Şova. O altă licitaţie nu a fost făcută, iar drumul asfaltat se opreşte în câmp. În timp ce noi ne mişcăm precum melcul, vecinii bulgari se pregătesc să deschidă, anul acesta, circulaţia pe 142 km, iar ungurii pe 55 km. Nici 2014 nu a fost unul mai înfloritor la capitolul infrastructură. Cu chiu cu vai au fost gata 50 de km: 22 între Orăştie şi Sibiu şi 28 între Nădlac şi Arad, ultimii inauguraţi la 19 decembrie.

Astfel, ţara noastră se poate lăuda că are, în total, 716 km de autostradă, iar dacă la finalul anului chiar se vor finaliza cei 37 km promişi, vom ajunge la 753 km. Nici aşa nu vom depăşi Buglaria, o ţară de două ori mai mică decât România şi de trei ori mai slab populată. Reţeaua naţională de autostrăzi a vecinilor de la sud de Dunăre va fi de 769 de km, cu tot cu cei 142 km aflaţi în lucru. Ce să mai vorbim despre unguri, care se pot lăuda cu autostrăzi care se întind pe 1.456 km. Iar dacă şi 55 km vor fi gata, atunci reţeaua va avea 1.511 km, încă o dată faţă de ce avem noi. 

Autostrada Comarnic-Braşov, «în aer»

Ce se construieşte în 2015
Ce se construieşte în 2015

Una dintre cele mai aşteptate autostrăzi peste munţi, Comarnic – Braşov (53 km), a devenit o şosea a declaraţiilor şi a promisiunilor. În decembrie 2013 au fost desemnaţi investitorii privaţi ce o vor construi - francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag.

La o lună distanţă, premierul Victor Ponta anunţa că în aprilie 2014 încep lucrările. Nu s-a întâmplat. În noiembrie 2014, ministrul transporturilor, Ioan Rus, declara că se poartă discuţii şi negocieri. Nici până azi nu s-a semnat contractual de concesiune, din cauza faptului că investitorii nu au primit împrumut de la bănci.

Guvernul şi CNADNR estimau că doar costul de construire şi proiectare al autostrăzii se ridică la 1,8 miliarde euro. Şeful de la Transporturi va prezenta astăzi presei priorităţile infrastructurii rutiere pentru 2015-2016.

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net