Autostrada blestemată

4-act-1-maxresdefault-5col-lat.jpg

Lucrările la Suplacu de Barcău-Borș au rămas la stadiul lăsat de Bechtel în 2011

De 12 ani ne tot chinuim să terminăm Autostrada Transilvania, iar firmele care câştigă licitaţia ne pun piedici. Iau banii şi pleacă. Americanii de la Bechtel au făcut-o, iar acum a venit rândul spaniolilor să-şi bată joc.

Parcă suntem blestemaţi să rămânem fără autostrăzile construite de străini! Participă la licitaţii, le câştigă, cer bani în avans, dar nu se apucă de lucrări. De data asta, vorbim despre spaniolii de la Corsan-Corviam Construccion şi Consinit, care ar fi trebuit să înceapă lucrările de un an şi jumătate la tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, de pe Autostrada Transilvania. În mai 2015, asocierea iberică a semnat contractul cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), în valoare de 701.000.000 de lei, fără TVA. Ba chiar a primit un avans.

Click! a aflat că CNADNR i-a plătit 50.535.040,31 de lei, fără TVA. Degeaba! În tot acest timp, n-a adus nici măcar un buldozer pe şantierul părăsit de americanii de la Bechtel. După spusele spaniolilor, motivul ar fi că s-au încurcat în refacerea proiectului tehnic, care ar fi trebuit să fie gata în trei luni de la semnarea contractului. Sorin Buşe, ministrul transporturilor, i-a luat prin surprindere pe constructori şi a mers zilele trecute să inspecteze şantierul. Nu era nimeni la treabă! ”Dacă nu se apucă de lucru până la 15 septembrie, îi dau afară de pe şantier. Reziliez contractul”, a sărit ca ars demnitarul.

Compania de Drumuri a plătit deja peste 50 de milioane de lei

Tronsonul 5 Suplacu de Barcău-Borş măsoară 64 km şi ar fi trebuit să fie gata anul viitor. Speranţa ne rămâne pentru 2019, dacă spaniolii vor munci la foc continuu. Contractul cu aceştia a fost semnat la doi ani după ce statul a reziliat contracul cu Bechtel. Firma americană a primit contractul în 2004 şi a abandonat şantierul în 2011. Americanii nu au vrut să renunţe la lucrare, deşi în şapte ani au făcut doar 54 de kilometri şi au încasat 1,5 miliarde de euro. Contractul nu prevedea clauze de reziliere, astfel că au cerut despăgubiri statului de 38 de milioane de euro. Şi chiar au primit. Am putea spune cu certitudine faptul că ritmul de lucru şi costurile fac din Autostrada Transilvania o candidată la Cartea Recordurilor. Când va fi gata, va lega România de Occident, pe relaţia Viena – Budapesta – Debrecen – Oradea – Cluj-Napoca – Alba-Iulia – Braşov.

untitled-1.jpg

În proiect, autostrada Transilvania pornește din Borș și se oprește la Braşov. Deocamdată, doar bucata Câmpia Turzii-Gilău este gata

4-act-3-minister-2col-lat.jpg

Sorin Bușe, ministrul transporturilor, a făcut scandal când a văzut că muncitorii n-au început lucrările

Ciotul de la intrarea în Bucureşti, gata până la sfârşitul anului 

4-act-4-dc_0171-3col-lat.jpg

Lucrările la bucata neterminată din A3 au fost reluate în urmă cu trei săptămâni

​Veste bună! Aproape 3 km, din ciotul de 6,5 km rămas din autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti, ar putea fi deschişi circulaţiei până sfârşitul anului. ”Am evaluat şi posibilitatea să dechidem traficul. Din punct de vedere tehnic se poate. Vor fi circa 2,5 km din contractul vechi finalizaţi în momentul de faţă şi circa 500 de metri din contractul nou cu descarcare la Popasului”, a explicat Cătălin Homor, directorul CNADNR, pentru HotNews.ro. Mai exact, şoferii îşi vor putea continua drumul pe autostradă de la Şoseaua de Centură până în Strada Popasului. Restul lucrărilor vor fi gata în noiembrie 2017, când  A3 va ajunge în Capitală, pe Şos. Petricani, aproape de Mobexpert.  

 

 

Loading...
 
 
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1