Au început plombările autostrăzilor și drumurilor naționale. Sunt 1.000 km de gropi și alte peste 1.000 km de fisuri

gropi-pe-carosabil-masini.jpg

Gropile de pe autostrăzi se întind pe 85 km
Gropile de pe autostrăzi se întind pe 85 km

Drumurile patriei sunt ca după bombardament. O arată și cifrele plombărilor de primăvară. Potrivit datelor Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR), avem 1.000 km de gropi și peste 1.000 km de fisuri.

În perioada martie- aprilie, drumarii de CNAIR au efectuat revizii tehnice pe drumurile naționale și autostrăzile aflate în administrare. Și au constatat cât de degradate sunt pe partea carosabilă. Avem gropi care se întind pe mii de kilometri, dar și fisuri.

Autostrăzile și drumurile naționale, în reparații până la sfârșitul lunii iunie

Astfel că de la 1 aprilie CNAIR a început lucrările de punere în ordine a autostrăzilor și drumurilor naționale. Până la 30 iunie, mai toate șosele principale din țară vor fi în lucru.

Pentru autostrăzi vor fi plombate gropi pe 85 km, colmatări fisuri și crăpături la îmbrăcăminți asflatice  pe alte 424 km și decolmatări și desfundări șanțuri și rigole pe un total de 98 km.

În cazul drumurilor naționale, lucrurilor stau și mai rău. Sunt mai multe șosele de acest tip decât autostrăzi, astfel că vorbim despre 880 km de gropi care vor fi plombate. Repararea suprafețelor burdușite se va întinde pe 23 km, în timp ce colmatări fisuri și crăpături la îmbrăcăminți asfaltice, pe 658 km.

”Menționăm că lucrările de punere în ordine constau și în acțiuni, precum badijonări pe suprafețe poroase, colmatări crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici, aducerea la profil a acostamentelor prin tăiere manuală sau mecanizată, completarea cu pământ, balast, îndepărtarea materialului rezultat de la activitatea de deszăpezire, decolmatări și desfundări șanțuri și rigole, defrișări plantații pe zonă și în spațiile verzi”, au precizat reprezentanții CNAIR.

Au început lucrările pentru reabilitarea Podului de la Fetești

CNAIR a semnat astăzi, 8 aprilie, contractul pentru „Realizarea lucrărilor de Reabilitare a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149, cu Asocierea Maristar- Hydrostoy.

Valoarea contractului este de 67,753,035.18 lei, fără TVA. Durata contractului este de 24 luni perioadă de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor de 5 ani.

Podul peste Dunăre de la Fetești este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele și viaducte de acces), care traversează brațul Borcea al fluviului Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, conectează regiunile Dobrogea și Muntenia.

Ce lucrări se fac pe Podul de la Fetești

În cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrări de reparații complexe, precum înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare, înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podul principal, cât și pe viaductele de acces.

 

Citește și: 

Amendă pentru gropile de pe Centura Capitalei. Poliția a sancționat administratorul drumului

Drumurile morții! Topul celor mai periculoase șosele din România unde se moare

Loading...
 
 
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1