Academia Caţavencu îşi suspendă activitatea. Angajaţii sunt supăraţi pe conducere

Ultima actualizare:
Logo-ul Academia Caţavencu, cel mai cunoscut produs al brandului
Logo-ul Academia Caţavencu, cel mai cunoscut produs al brandului

Situaţia critică din redacţia Academiei Caţavencu a atins punctul culminant. Angajaţii îşi suspendă activitatea apât pe online cât şi la ziar. într-un comunicat transmis de aceştia sunt explicate motivele pentru care s-a luat această decizie.

UPDATE: Administratorul Adrian Rus a transmis HotNews.ro joi după-amiază, prin SMS: "AC îşi continuă apariţia atât în print, cât şi online. Câţiva redactori au ales să plece din cauza întârzierilor salariale. Nu am altceva de spus. Mulţumesc de înţelegere"

Întrebat, suplimentar, dacă numărul din 23 iunie va apărea, el a răspuns: "Da".Dan Mazilu a spus pentru HotNews.ro că echipa Academia Caţavencu "are în continuare contracte, dar nu lucrează în condiţiile menţionate în comunicat".

El a precizat că următorul număr, ce ar fi trebuit să apară pe 23 iunie, nu va putea apărea în condiţiile actuale, având în vedere că trebuie dat la tipar vineri, 20 iunie.

Mesajul prezentat de paginademedia.ro, citează și un mail al directorului general Adrian Rus, în care acesta răspunde la întrebările legate de întârzierile salariale: “CINE POATE CREDITA ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI ADUCI ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!”


    Logo-ul Academia Caţavencu, cel mai cunoscut produs al branduluiFoto Captură academiacatavencu.info
Logo-ul Academia Caţavencu, cel mai cunoscut produs al branduluiFoto Captură academiacatavencu.info

Integral, mesajul redacției Academia Cațavencu

București, 19.06.2014: Redacția Academiei Cațavencu nu mai are chef de glumă. Administrația trustului de presă în care este inclusă această revistă este, ea însăși, o poantă. O poantă bună- dacă este văzută dinafară, sau o poantă proastă, dacă este suportată dinăuntru.

Astfel, numărul care urma să apară în ziua de 23 iunie 2014 nu va mai apărea (sau cel puțin nu în această formulă editorială). De asemenea, se suspendă și segmentul online al revistei - site și pagina de Facebook.

Facem acest lucru pentru că ne iubim revista, cititorii și meseria. Și pentru că ne respectăm pe noi înșine suficient de mult, încât să nu-i lăsăm pe alții să ne înjosească. De ceva timp, Academia Cațavencu funcționează într-o situație hilară: nu ajutată de administrația trustului din care face parte ci, cumva, în ciuda acesteia.

Este neplăcut, dar relativ obișnuit în presă, ca salariile să nu fie încasate la timp. Însă nu e deloc firesc ca, față de subiectul întârzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, să aibă următoarea poziție, exprimată într-un e-mail, cităm:

„Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (...) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI ADUCI ACEST LUCRU IN DISCUTIE (...), VA ASIGUR CA PLECATI!" (n.r.- majusculele aparțin autorului mesajului)

Putem face foarte multe lucruri pentru această revistă și pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul soțiilor ca să putem susține (să putem„credita"), astfel, nenumăratele și interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administrează. Și, mai cu seamă, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americană, de proprietar de plantație bananieră.

ACADEMIA CAȚAVENCU a fost și este, încă, o revistă citită. O spun vânzările la chioșc, în creștere, până când administrația a luat nefericita decizie de a scădea tirajul. Această creștere este o performanță (din câte știm, unică în trustul nostru, și rară în presă, în general), dar este o performanță greu de susținut, atâta vreme cât administrația pare să facă tot ce-i stă în putință pentru a contrazice această tendință.

Să fii sunat cu trei-patru ore înaintea tipăririi revistei și să ți se spună că se reduce cu patru numărul paginilor acesteia, apoi, la insistențele redactorului-șef, să se descopere că economia obținută astfel ar fi derizorie (și, desigur, invers proporțională cu deficitul de imagine) este încă o dovadă clară a amatorismului lăutăresc cu care se „administrează" această revistă.

De parcă n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intenționa să inaugureze o politică editorială unică în presa românească: redacția să-i propună vânzătorului ei de publicitate clienți și campanii publicitare, iar vânzătorul, la rândul său, să ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), să judece valoarea de umor a conținului revistei, ba chiar să aleagă coperta revistei.

În concluzie, redacția Academiei Cațavencu nu este dispusă să scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului și cu supervizarea femeii de serviciu.

Redacția Academia Cațavencu

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net